کد خبر: 020402130693
اقتصاددولتروزنامهسیاستمجلس

«عصراقتصاد» بررسی می کند؛ وظایف فراموش شده! 

گروه سیاسی – نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی توجه به مشارکت و همراهی مردم و آنان را به عنوان ولی نعمت شناختن را از رموز موفقیت مسئولان دانست و اظهار کرد: دولت‌ها در طول ۱۰۰ سال گذشته تاجر خوبی نبودند و دیگر هم نخواهند بود.

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران و وزرا گفت: حال مردم به واسطه وضعیت معیشتی‌شان خوب نیست چرا به فکر مردم نیستیم.

متاسفانه دلار از سال گذشته تا کنون حدود دو برابر شده است اما قیمت گل محمدی ده درصد ارزان‌تر از سال گذشته شده است.

حسن‌پور در پایان گفت: از مردم سیرجان و بردسیر بعد از ۱۶ سال ندانم کاری عذرخواهی می‌کنم و از نمایندگان بعدی درخواست دارم که دنبال مسائل سیاسی نروند و فقط به فکر حل مسائل و مشکلات مردم باشند.

در قانون اساسی و سخنان امام (ره) آمده است، مجلس شورای اسلامی در تمام امور کشور حق نظارت، تحقیق و تفحص دارد.

اصل نظارتی قانون اساسی هم در همین راستا برای مجلس نظارت کامل بر امور دولت را پذیرفته است مضافاً که طبق نظر رهبر فقید انقلاب مجلس در رأس همه امور قرار دارد و می‌تواند در همه موارد تحقیق و تفحص کند و نظر دهد.

از طرف دیگر نمایندگان وظیفه جمعی دارند و هر نماینده خواه از تهران باشد و خواه از روستایی کوچک از لحاظ نظارت بر اداره امور کشور تصویب قوانین، تصویب بودجه و نحوه هزینه آن مسئولیت مشترک دارند و کوچک و بزرگ بودن محل انتخاب آنان میزانی برای تعیین نظارت آنان بر اداره کشور نیست.

به همین جهت از آنجایی که دولت نهم حاشیه‌های فراوانی در مسائل مختلف داشت و بیشتر آن را به ضعف مجلس هفتم در نظارت بر دولت می‌دانستند بنابراین مجلس که در رأسش رئیس دانشمندی است، وظیفه دارد که بر امور کشور در چارچوب قانون نظارت کامل داشته باشد.

در خصوص حد و حدود نظارت مجلس بر عملکرد دولت هم باید گفت مجلس می‌تواند با جمع شدن شرایط نه‌تنها وزرا که حتی خود رئیس‌جمهور را هم استیضاح کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا