کد خبر: 240202127224
راه و مسکنروزنامه

«عصراقتصاد» بررسی می کند؛ گواهینامه ها رنگبندی می شوند 

گروه اجتماعی-با انجام رنگ‌بندگی گواهینامه‌ها و تشویق رانندگان برای ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا از ارائه پیشنهاد رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی به دولت خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد که در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است گواهینامه‌ رانندگان قانونمند از سفید به نقره‌ای و ‌مدتی بعد به طلایی تبدیل می‌شود.

سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در ابتدا از مردم عزیز که تقریبا همگی کاربر ترافیک هستند و ٩۵ درصدشان نیز قانونمند هستند تقدیر و تشکر می‌کنم. همکاران من در ایام مختلف و به طور شبانه‌روزی در تمامی شهرها و جاده‌های کشور در حال خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به سهم دستگاه‌ها در تصادفات گفت: برابر قانون ٣٢ دستگاه در امر تصادفات نقش دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ٢۵ هزار کیلومتر از ٢٩٧ هزار کیلومتر راه کشور از نوع اصلی است، گفت: در مرز ۵٢ میلیون گواهینامه در کشور هستیم که بیش از ٨٠ درصد آن مربوط به خودرو است.

ما امروز در مرز ۴٠ میلیون وسیله نقلیه هستیم و به عبارتی به ازای هر دو نفر در کشور یک نفر وسیله نقلیه دارد که این نسبت به توازن دنیا یک مقدار زیاد است.

هادیانفر از افزایش ٣.١ درصدی دارندگان گواهینامه در سال ١۴٠١ خبر داد و گفت: ٢۵ درصد نیز ترددهای جاده‌ای افزایش داشت.

پیش از این نیز، سرهنگ محسن صوفی در یک برنامه رادیویی یکی از برنامه‌های در دستور کار پلیس راهور را رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی عنوان و اظهار کرد: در صورت تصویب و اجرایی شدن این پیشنهاد پلیس راهور، گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی در سه رنگ و رده رنگ‌بندی می‌شود و به تناسب عدم تخلف رانندگان رنگ گواهینامه ارتقاء می‌یابد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا