کد خبر: 310103156571
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورسجهانروزنامه

«عصراقتصاد» گزارش می دهد؛ فراز و فرود سهام جهانی

بازار آسیا نزول کرد و نیکی ۲۲۵ ژاپن بیش از سه درصد پس از اتفاقات امروز ایران کاهش یافت.

گروه بانک، بیمه و بورس-شاخص‌های عمده سهام در منطقه آسیا و اقیانوسیه در روز جمعه کاهش یافتند و نیکی ۲۲۵ ژاپن بیش از سه درصد از دست داد و برای اولین بار طی دو ماه و نیم گذشته پس از گزارش‌هایی مبنی بر وقوع انفجارهای همزمان در ایران و سوریه و عراق به زیر ۳۷ هزار رسید.

علاوه بر این، تورم ژاپن در ماه مارس ۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که در مقایسه با شاخص قیمت مصرف‌کننده ۲.۸ درصدی ثبت شده در ماه فوریه، کاهش نشان می‌دهد.

سهام استرالیا در ساعت ۳:۵۷ صبح به وقت اروپا ۱.۴۳ درصد از دست داد و کوسپی کامپوزیت کره جنوبی یک دقیقه بعد ۲.۲۳ درصد کاهش یافت.

شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ در ساعت ۳:۵۸ بامداد به وقت اروپا ۱.۱۴ درصد از دست داد، در حالی که کامپوزیت شانگهای و شنژن کامپوزیت به ترتیب ۰.۱۴ درصد و ۰.۳۵ درصد کاهش یافتند و نیکی ۲۲۵ ژاپن ۳.۱۰درصد در ساعت۳:۵۹ به وقت اروپا کاهش یافت.

به نقل از مارکت، دلار در برابر ین ۰.۲۹ درصد کاهش یافت و در ساعت۴:۴۱ صبح به وقت اروپا به ۱۵۳.۸۸۰۵ ین رسید

در عین حال،بازارهای سهام اروپا در روز دوشنبه (۱۵ آوریل) عمدتا با افزایش همراه شدند.

بازارهای سهام اروپا صعودی شدند زیرا سرمایه‌گذاران تولید صنعتی سوئیس را مدنظر قرار دادند، البته آمار تولیدات صنعتی اتحادیه اروپا بعدا منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که در آخر هفته با واکنش ایران به رژیم صهیونیستی تشدید شد، توجه را بر تحرکات احتمالی در همه بازارها به‌ویژه قیمت نفت متمرکز خواهد کرد.

شاخص دکس آلمان با افزایش ۰.۶۰ درصدی باز شد و سهام شرکت راین‌متال (Rheinmetall AG) ۱.۶۹ درصد در ساعت ۹و یک دقیقه صبح به وقت اروپا رشد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا