کد خبر: 020402130675
اقتصاداقتصاد کلانبانک و بیمهتولید و بازرگانیروزنامه

«عصراقتصاد» گزارش می دهد؛ پرداخت وام خرد؛ از حرف تا عمل 

گروه بانک، بیمه و‌ بورس-اگر شما هم در ماه‌های اخیر، برای دریافت وام‌های خرد به بانک‌ها مراجعه کرده باشید، به احتمال زیاد در این مسیر با مشکل مواجه شده‌اید.

زیرا در حال حاضر، بخش عمده بانک‌های کشور به بهانه‌های مختلفی پرداخت تسهیلات به مشتریان خود را به تعویق می‌اندازند. این در حالی است که سهولت در دریافت تسهیلات خرد مثل وام‌های ازدواج و فرزندآوری، یکی از مواردی بوده که دولت سیزدهم همواره بر آن تاکید داشته است اما به نظر می‌رسد که بانک‌ها توانایی عمل کردن به این موضوع را ندارند.

اما رئیس‌کل بانک مرکزی می گوید: تسهیل گری در دریافت وثایق بر اساس قانون از جمله اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه است.

محمدرضا فرزین که در نمایشگاه و رویداد «تلاش با برکت»، سخن می‌گفت، افزود: با توجه به پیشرفت کند تسهیلات ازدواج، آئین‌نامه جدیدی را در بانک مرکزی تهیه کردیم تا محدودیت‌های آن کاهش یابد و این موضوع نیز تسهیل شود.

وی گفت: بنده معتقد هستم تسهیلات ازدواج حتی اگر هم تکلیفی و مصوبه مجلس نبود، خودمان می‌بایست در نظام بانکی آن را با توجه به آثار مثبت‌اش، تکلیف می‌کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بنیاد برکت که با فکر و برنامه مشخص انجام می‌گیرد، گفت: بالاترین خدمت برای ما در نظام بانکی این است که منابع بانکی منجر به اشتغال و رفع محرومیت و بهبود شرایط زندگی هموطنانمان شود.

وی افزود: در بازدید از نمایشگاه، شاهد بودم که افراد توانستند با چند صد میلیون تومان تسهیلات خرد، فعالیت اقتصادی آغاز کنند و حتی صادرات انجام دهند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی کوچک و تسهیلات خرد، می‌تواند بر معیشت و اقتصاد مردم اثر مثبت داشته باشد به افزایش سقف تسهیلات کارت اعتباری مرابحه از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد تاکید کرد: همچنین افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های کوچک از ۵۰۰ به ۷۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات بانک مرکزی در این راستا است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا