کد خبر: 190202126757
اقتصاد کلانانرژیبازرگانیتولید و بازرگانیجهانروزنامهسیاست

«عصر اقتصاد» بررسی می کند؛ عصر طلایی برای دیپلماسی پالایشگاه سازی

آیدا برخورداری -ما با تمامی کشورهای اوپک می‌توانیم در زمینه ساخت پالایشگاه فراسرزمینی همکاری کنیم، ضمن اینکه کشورهای تحت تحریم مشتریان بهتری هستند، علاوه بر این قیمت و کیفیت کالاهای ما این مزیت را ایجاد می‌کند که بتوانیم در صادرات قطعات و خدمات پالایشگاهی حضور داشته باشیم.

در مورد ساخت پالایشگاه‌ها مسئله مهم ارزیابی اقتصادی است و حالت‌های مختلف باید مطالعه و بررسی شود و با توجه به شرایط و امکان تأمین مالی، بازار مصرف، ارزش‌افزوده و هزینه عملیاتی بهترین حالت انتخاب شود.

پالایشگاه‌های میعانات گازی به دلیل ساده‌تر بودن هزینه کمتری دارد که تقریباً نصف هزینه یک پالایشگاه نفت خام را دربر می‌گیرد، بنابراین در اولویت سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند؛ نوع محصولات نیز در انتخاب مؤثر است.

سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه این ۲ کشور در حوزه انرژی مبادلات زیادی خواهند داشت، گفت: ایران در نیکاراگوئه پالایشگاه نفت و گاز می‌سازد.

لنین براوو  اظهار کرد: بعد از سفر وزیر خارجه ایران به نیکاراگوئه، تحولات ارزشمندی در روابط تجاری ایجاد شده و بزودی با سفر رئیس جمهور به آمریکای مرکزی و شمالی که با سفر به نیکاراگوئه آغاز می‌شود، سطح روابط رشد چشمگیری پیدا می‌کند.

به گفته  الحاجی یاکوبو، سانتوراکی سلیمان سفیر نیجریه در ایران در سال گذشته، براساس توافق انجام شده ایران در نیجریه پالایشگاه می‌سازد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا