کد خبر: 06060198612
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

بی رونقی نمایشگاه فرش تهران از زبان عظیم‌زاده: کار را به کاردان بسپارید

رییس اتحادیه فرش‌فروشان تبریز با انتقاد از روند برگزاری نمایشگاه فرش تهران خواستار نگاه متفاوت دولت به این صنعت از طریق تغییر رویکرد مدیریتی مرکز ملی فرش شد.

احد عظیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار عصراقتصاد درباره روند برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف تهران پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: انتظار می رفت پس از ۲ سال تعطیلی، امسال با شور بیشتری نمایشگاه برگزار شود.

وی درباره روند تبلیغاتی این نمایشگاه گفت: در چنین رویداد بزرگی برای فرش که شناسنامه دوم کشور است حتی یک بیلبورد در سطح شهر دیده نمی شود و این رویکرد تا خیابان سئول که محل برگزاری نمایشگاه است، ادامه داد.

عظیم‌زاده معتقد است که افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف تهران یکی از ضعیف ترین افتتاحیه های نمایشگاهی در طی ۲۸ سال برگزاری آن بوده است؛ چراکه نه تنها رئیس جمهور و وزیر در آن حضور نداشتند بلکه حتی از اتحادیه ها نیز برای آن دعوت به عمل نیامده بود.

وی تاکید کرد: در دوره های پیشین برگزار ی این نمایشگاه روز افتتاحیه با اشتقبال بیش از ۸۰۰ نفر جمعیت برای شنیدن سخنرانی ها مواجه بودیم؛ اما این افتتاحیه با حضور حدود ۲۰ نفر و تنها معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

هرچند حضور ایشان نیز مایه افتخار است؛ اما در افتتاحیه حضور معاون در کنار وزیر و حضور وزیر در کنار رئیس جمهور است که رنگ و بوی نمایشگاه را متفاوت می کند.

رییس اتحادیه فرش‌فروشان تبریز ضمن تاکید بر عدم خروجی مناسب نمایشگاه یاد شده، عنوان کرد: درست است که خانم رافع مدیر بسیار با دریاتی هستند؛ اما مرکز ملی فرش نیازمند فردی از خانواده فرش است تا رج و گره این کار را بداند و به درستی تصمیم بگیرد؛ این در حالی است که خانم رافع تخصصی در این زمینه ندارد و قطعا یکی از دلایل خروجی نامناسب نمایشگاه تصمیم‌گیری های غیرتخصصی است.

وی با بیان اینکه رسانه ها در افتتاحیه این نمایشگاه حضور پررنگ نداشتند، افزود: فرش یک فعالیت فرهنگی است و برای آن باید تلاش فرهنگی شود؛ اما در این افتتاحیه خبری از حضور راسانه ها نبود.

تنها حضور سفرا برای نمایشگاه کافی نیست؛ مسئولین تنها رویکرد اعتبار و تمجید دارند؛ اما باید از کسانی در این نمایشگاه دعوت به عمل آید که خریداران اصلی باشند و از نمایشگاه استقبال کنند.

عظیم زاده تاکید کرد: فرش دستباف شناسنامه دوم کشور است و ۱۰ درصد از جمعیت کشور در آن مشغول به کار هستند و باید به آن احترام گذاشته شود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، کالای ایرانی و صادرات استناد کرد و از رئیس جمهور خواست تا در راستای سخنان رهبری به حمایت از فرش ایرانی بپردازد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا