کد خبر: 15100064013
بازارها و خدمات مالیجهان

علاقه نهنگ های اتریوم به شیبا اینو / بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

میلاد جانه

بیت کوین همچنان در قییمت ۴۶ هزار دلار در حال معامله است و اگر خریداران نتوانند موقعیت قیمت را در بالای سطح ۴۵ هزار و ۵۰۰ دلار حفظ کنند، ممکن است در ادامه شاهد سقوط عمیق‌تر بازاررمزارزها باشیم.

به گزارش عصراقتصاد: در چند روز گذشته اخبار متعددی از بازار ارزهای دیجیتال شنیدیم که با هم در ادامه این گزارش به آنها اشاره می کنیم:

دو نهنگ ۴۸۰ هزار واحد چین لینک خریداری کردند

دو نهنگ بزرگ که در رتبه ۱۱۱ و ۱۱۶ در بین ۱۰۰۰ نهنگ برتر اتریوم قرار دارند طی ۴۸ ساعت گذشته در مجموع ۴۷۸۷۰۱ واحد چین لینک خریداری نمودند و این رقم معادل بیش از ۱۱ میلیون دلار است.

ویتالیک بوترین: ۵۰ درصد از مسیر مقیاس‌پذیری اتریوم را طی کرده‌ایم

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، اخیراً در یک پادکست دو ساعته در مورد برنامه‌های خود برای اتریوم ۲.۰ صحبت کرد.

او توضیح داد که به‌لطف شبکه بیکن چین، هاردفورک لندن و حتی ظهور NFT‌ها، اتریوم توانسته است ۵۰ درصد از مسیر پیشرفت خود را در ۶ سال گذشته طی کند.

طبق گفته‌های او، برای آنکه اتریوم در مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی به کارایی ۱۰۰ درصدی برسد، همچنان ۶ سال زمان نیاز دارد.

نهنگ های اتریوم کماکان به SHIB علاقه نشان می‌دهند

به تازگی یک نهنگ اتریوم، ۱۱۰ میلیارد توکن شیبا به ارزش ۳.۶ میلیون دلار خریداری کرده است،

همچین۹.۷ میلیون SHIB در ۲۴ ساعت گذشته سوزانده شده است.

سومین نهنگ بزرگ بازار ۲۱ میلیون دلار بیت کوین خرید

داده‌های بیت‌ اینفو چارتز نشان می‌دهد که سومین نهنگ بزرگ بازار، ۴۵۶ بیت کوین با قیمت متوسط ۴۶٬۳۶۳ دلار، به آدرس خود اضافه کرده است.

ارزش خرید این نهنگ که پس از تعطیلات سال جدید وارد عمل شده، حدود ۲۱ میلیون دلار است.

شبکه سولانا مورد حمله قرار گرفت

به نقل از WuBlockchain، یکی از قاتلان پرشمار اتریوم یعنی سولانا بار دیگر تحت حمله سایبری قرار گرفته و این اتفاق برای چهارمین بار طی ۱۲ ماه گذشته رخ داده است.

حمله DDoS ممکن است دلیلی اصلی خرابی شبکه اصلی باشد و کاربران گمان می‌کنند که این هرزنامه، شبکه را بیش از حد بارگذاری کرده است.

این حمله احتمالاً به دلیل ایجاد مداوم تراکنش های خالی در شبکه بوده است که به عنوان مواد ازدحام عمل می‌کنند و شبکه را آفلاین می‌سازد.

بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، پنجمین بانک بزرگ آمریکا، گفته ممکن است روزی بیت کوین به‌عنوان ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه، جایگزین طلا شود.

زک پاندل، یکی از مدیران ارشد این بانک، روز سه‌شنبه در یادداشتی نوشت: «بیت کوین می‌تواند با تکیه بر پتانسیل راهکارهای مقیاس‌پذیری جدید، پذیرش بیشتری را تجربه کند و در طول زمان سهم بازار سرمایه را از چنگ طلا در آورد».

به گفته پاندل، اگر فرض کنیم سهم بیت کوین از بازار دارایی‌های مختص ذخیره ارزش، طی ۵ سال آینده به ۵۰ درصد افزایش یابد، قیمت آن به بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

با احتساب ارزش بازار طلا، بیت کوین در حال حاضر تنها حدود ۲۰ درصد از حجم بازار طلا را در اختیار دارد.

السالوادور ۲۰ لایحه برای قوانین مرتبط با بیت کوین آماده می‌کند

دولت السالوادور به رهبری رئیس‌جمهور نجیب ابوکیله، قصد دارد با تهیه ۲۰ لایحه برای ارائه یک چارچوب قانونی، برنامه‌های انتشار اوراق قرضه بیت کوین را پیش ببرد.

مجموع این لایحه‌ها به دولت السالوادور کمک می‌کند تا اوراق قرضه یک میلیارد دلاری بیت کوین خود را که به اوراق آتشفشانی معروف است، به مرحله عرضه برساند.

آلخاندرا زلایا، رئیس خزانه‌داری این کشور، در ۴ ژانویه (۱۴ دی) اعلام کرد که این لوایح، مقررات مربوط به انتشار اوراق بهادار به‌عنوان ارز دیجیتال را پوشش می‌دهند تا از ماندگاری اوراق قرضه بیت کوین که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) پیشنهاد شده بود، اطمینان حاصل شود.

سرمایه قفل شده در برنامه غیرمتمرکز کاردانو به ۱ میلیون دلار رسید

اکوسیستم کاردانو پس از هارد فورک آلونزو تاکنون تحت فشار بوده است. صدها پروژه در حوزه‌های مختلف در دست توسعه هستند.

در این بین MuesliSwap به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز همراه با سرویس لانچ‌پد در کاردانو فعالیت خود را آغاز کرده است و به بیش از ۱ میلیون دلار سرمایه قفل شده دست یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا