کد خبر: 10030030205
روزنامهعصر انقراض (طنز)

علم بهتر است یا پیامک رعایت حجاب؟ (طنز)

راضیه حسینی

همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری: «چه معنا دارد به دختر خانمی که لیسانس گرفته و زحمت کشیده پیامک بدهیم که حجابت را در خودرو رعایت نکردی.»

بالاخره علم که همیشه خدا بین مقایسه با هر چیزی، حتی گوجه‌سبز هم کم می‌آورد، این بار برنده شد و به درد خورد. در دولت آقای همتی اگر خانمی لیسانس داشته باشد کسی حق ندارد برایش پیامک حجاب بفرستد و به او استرس وارد کند؛ اما کسی که زحمت کمتر کشیده و لیسانس نگرفته، حق هیچ اعتراضی برای پیامک حجاب ندارد؛ حتی اگر فرد مورد نظر مذکر بوده و با یک من ریش روسری سر می‌کرده و مثل کلیپ‌های مسخره اینستاگرامی می‌شده، این دیگر مشکل خودش است، می‌خواست برود لیسانس بگیرد و با خیال آسوده و در شهر تردد کند.

احتمالاً برای افراد فوق‌لیسانس به بالا نه‌تنها پیامک حجاب ارسال نخواهد شد، بلکه برای‌شان پیامکی با مضمون تشکر به‌خاطر نوع پوشش، همراه با آروزی روزی به دور از مشکل،  ارسال می‌شود. ممکن است هر روز صبح هم پیامی انگیزشی همرا با چند ایموجی گل آفتابگردان و قلب‌های رنگی برای‌شان فرستاده شود تا خدای نکرده دچار استرس نشوند و بدون نگرانی به کارهای‌شان برسند.

اما افراد زیر لیسانس، بسته به نوع مدرک، پیامک‌های مختلفی دریافت می‌کنند: فوق‌دیپلم: «این بار به دادن تذکر بسنده می‌کنیم. ولی دفعه بعد حتماً جریمه می‌شوی.»

دیپلم: «اگر تا همین فردا جریمه را پرداخت نکنی، دو برابر می‌شود. در صورت تکرار، خودرو توقیف و برای شش ماه به پارکینگ انتقال داده می‌شود.»

دیپلم ردی و پایین‌تر: «جریمه، خودرو یک سال توقیف و انتقال به پارکینگ، گواهینامه مالک و کل خاندان باطل.»

چه معنی دارد شهروندی زیر لیسانس بخواهد از استرس بعد از دریافت پیامک حرف بزند. چه معنی دارد پسری که به خودش زحمت نداده برود لیسانسش را بگیرد معترض شود که چطور باید از فردا با مانتو روسری توی ماشین بنشیند؟ اگر خیلی ناراحت است برود تلاش کند، چهار سال درس بخواند تا لیسانس بگیرد. البته چون آقای همتی گفته فقط می‌خواد چهار سال رئیس‌جمهوری بماند ممکن است بعد از ایشان قانون کلاً عوض شود و رئیس‌جمهوری بعدی بگوید: «چه معنی دارد لیسانسه‌ها سربازی‌شان از دیپلمه‌ها کمتر باشد؟ آنها چون نیروی متخصص هستند باید دو برابر دیپلمه‌ها سربازی بروند. از این به بعد سربازی دیپلمه‌ها نصف و لیسانسه‌ها دوبرابر می‌شود.»

البته لازم نیست خیلی نگران این وعده‌های انتخاباتی باشید. یک ضرب‌المثلی هست که می‌گوید:«عمل به شعارهای انتخاباتی را کی دیده کی شنیده؟»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا