کد خبر: 08060198989
اخبار شرکت ها

علیرضا مهران‎پور: لزوم نظارت بیشتر در تولید و توزیع لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خرازی و وابسته تهران تصریح کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات به لحاظ سلامت محور بودن نیاز به نظارت بیشتر در عرصه تولید و توزیع دارد.

علیرضا مهران‎پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خرازی و وابسته تهران با انتقاد از ایجاد محدودیت و ممنوعیت واردات لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات بیان کرد: با ایجاد محدودیت و ممنوعیت واردات لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات و توان کم تولیدکنندگان داخلی چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت، لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات تقلبی و بی کیفیت را که غالبا سلامت محور نمی باشند را به بازار وارد نموده است.

وی افزود: از طرفی فروش این کالاها در مراکز و مکان های غیر مجاز، ایستگاه های مترو، دست فروشان دوره گرد، بازارهای محلی و فصلی صورت می گیرد که هیچگونه نهاد نظارتی به نحوه نگهداری و فروش آنها وجود ندارد.

مهران‎پور همچنین فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای را بستری نوظهور جهت تبلیغ و فروش اینگونه کالاها برشمرد و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای محلی جهت تبلیغ و فروش اینگونه کالاها گردیده و انواع صفحات مجازی ایجاد و به راحتی و بدون اخذ مجوز و نظارت دستگاه های نظارتی از جمله اتحادیه به عرضه این محصولات مبادرت می ورزند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خرازی و وابسته تهران در عواقب خرید از چنین سایت هایی بیان کرد: متاسفانه افراد پس از خرید از سایت های مجازی غیرمجاز و استفاده و بروز انواع مشکلات پوستی و بیماری ها شکایت خود را به اتحادیه می برند که با توجه به شناسنامه دار نبودن فروشندگان و نداشتن مکان ثابت قابل پیگیری نمی باشند.

وی تصریح کرد: بر این اساس پیشنهاد می گردد با برگزاری جلسات مشترک با حضور نمایندگان سازمان غذا و دارو، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتحادیه ذیربط با همفکری و همراهی بخشهای مختلف اقتصادی ضمن حمایت از تولید داخل و با ایجاد بستری رقابتی ورود لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات ( اصل ) را تسهیل بخشیده و با کوتاه کردن دست قاچاقچیان از سود سرشار قاچاق لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات بی کیفیت ضمن واردات این کالاها از مبادی قانونی و اخذ عوارض با توجه به سلامت محور بودن آنها، به کیفیت آنها نیز کنترل و نظارت صورت گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا