کد خبر: 19050041662
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

عملکرد متمایز بانک ملت در سال ۹۹

عملکرد بانک ملت در سال گذشته نشان می‌دهد که شاخص‌های مالی این بانک با وجود تمامی فشارهای تحریم های خارجی، با رشد خوبی رو به رو بوده و هم‌اکنون یکی از شفاف‌ترین صورت‌های مالی شبکه بانکی متعلق به این بانک خصوصی شده است؛ ضمن این که با توجه به استحکام مالی بسیار بالای بانک ملت، این بانک را می‌توان از بهترین و مستحکم‌ترین بانک‌های کشور خواند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، جایگاه نخست در بین بانک‌های تجاری بزرگ در مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری، مانده سپرده‌های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده‌های ریالی، سرانه پرسنلی در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع و همچنین مبلغ و تعداد تراکنش‌های بانکی، تنها بخشی ازدستاوردهای بانک ملت در سال ۱۳۹۹است که باعث شده است تا این بانک همچنان جایگاه ممتاز خود را در شبکه بانکی کشور حفظ کند.

در عین حال بانک ملت در سال گذشته در بخش سپرده‌پذیری نیز با رشد ۵۷درصدی سپرده‌های ریالی رو به رو بوده در حالی که در همین سال طبق آمار بانک مرکزی رشد نقدینگی کشور معادل ۴۰.۶درصد گزارش شده است. ضمن این که سهم درصد بانک ملت از بازار منابع بانک‌های تجاری نیز با افزایش یک درصدی از ۱۹درصد به ۲۰درصد رسیده و این بانک از لحاظ بالاترین سهم درصد منابع، جایگاه دوم را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا