کد خبر: 140402131986
اخبار شرکت هاانرژی

عملیات ساخت کارخانه تولید آسفالت شرکت نفت و گاز آغاجاری شتاب گرفت

مدیر خدمات شرکت نفت و گاز آغاجاری از پیشرفت عملیات احداث کارخانه جدید تولید آسفالت این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمدرضا مداحی‌نژاد با بیان اینکه کارخانه جدید تولید آسفالت شرکت آغاجاری جنب کارخانه گاز و گاز مایع هزار این شرکت قرار دارد، گفت: تاکنون بیش از ۴۳۰ سرویس «ماکادوم» (سنگ شکسته و ماسه‌ای) به‌وسیله ماشین‌آلات ترابری این شرکت از معادن کوه‌های سه‌راهی پازنان، در لایه‌های ۲۰ تا ۱۷۰ سانتی متر در محوطه این کارخانه پخش، تسطیح، آب‌پاشی و کوبیده شده است.

وی افزود: در ادامه اجرای عملیات خاکی، سنگ مورد نیاز برای پی‌ریزی و اجرای حصار محوطه کارخانه جدید تولید آسفالت شرکت نفت و گاز آغاجاری از معدن کوه‌های اطراف تهیه و کار حصارکشی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه تولید و بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

ظرفیت تولید نفت این شرکت به‌طور میانگین معادل ۶۱۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت تولید گاز آن حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در روز است. این شرکت همچنین روزانه ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز تولید می‌کند.

شرکت نفت و گاز آغاجاری مالک شبکه‌ای از ۷ هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال، ۱۲ مجتمع بهره‌برداری، ۱۸ ایستگاه تقویت فشار گاز، ۸ پالایشگاه گاز و گازمایع و ۴ کارخانه نمک‌زدایی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا