کد خبر: 021201121763
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستای خراسان‌شمالی آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستای این استان با ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود هاشمی دیروز در همایش بهره‌وری انرژی در خراسان شمالی اظهار کرد: عملیات گازرسانی به این روستاها از امروز(اول اسفند) آغاز و تا پایان سال‌ آینده به پایان می رسد.

او تصریح: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی گازرسانی شده است و این ۱۰۰ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در ادامه به عملکرد یکساله این شرکت اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال ۱۸ طرح در این استان افتتاح شد که ۱۰ مورد مربوط به گازرسانی به روستاها با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار بود.

هاشمی ادامه داد: همچنین در این مدت به ۱۵ واحد صنعتی نیز با هفت میلیارد تومان اعتباز گازرسانی شد.

او گفت: اینک اجرای پنج کیلومتر خط تغذیه برای شهر اسفراین با هشت میلیارد تومان اعتبار، آغاز عملیات گازرسانی به ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، اجرای ۲ مورد خط انتقال با هدف تقویت شهرهای گرمه و جاجرم و همچنین آلومینای جاجرم با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی یادآور شد: در مجموع تمامی طرح های گازرسانی به این استان با ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

هاشمی تصریح کرد: این شرکت همچنین طرح های زیربنایی از جمله هوشمند سازی، مقاوم سازی و بازسازی با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا دارد.

۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۶ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک دارد و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است.

تاکنون ۷۴۹ روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقای درصد بهره مندی خانوارهای روستایی به ۹۹.۲ درصد رسیده است.

ضرورت افزایش اعتبارات مناطق محروم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اینکه استان‌های محروم در بحث‌های زیر ساختی و شاخص‌های توسعه با استان‌های برخوردار فاصله زیاد و عقب ماندگی تاریخی دارند باید اختصاص اعتبارات به این مناطق بیش از سایر استان‌ها باشد.

عبدالصمد صفرنژاد افزود: در تخصیص اعتبار باید به استان‌های محروم نگاه ویژه شود و بخشی از اعتبار باید برای جبران عقب ماندگی و بخشی نیز برای توسعه دیده شود در غیر این صورت عقب ماندگی‌ها جبران نخواهد شد.

او  تصریح کرد: اینک تخصیص اعتبارات کلان نیز بیشتر به صورت چانه زنی است که در این خصوص باید از ظرفیت و پتانسیل های استان استفاده کرد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا