کد خبر: 20010176961
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

غلامرضا خلیل ارجمندی تشریح کرد: برنامه‌های تحول شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در سال جاری

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو برنامه جدید تحول این شرکت برای توسعه فعالیت‌ها و افزایش تولید را تشریح کرد.

به گزارش روابط‌عمومی ایکیدو، غلامرضا خلیل ارجمندی در دیدار خود با مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه گفت: در راستای توسعه و گسترش ظرفیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه َشرکت هم‌گام با برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه ایران‌خودرو، برنامه‌های دولت و مطالبات رئیس‌جمهور محترم و همراستا با شعار سال ۱۴۰۱، برنامه‌های کلیدی تحول در شرکت‌های زیرمجموعه طراحی شده است.

مدیرعامل ایکیدو با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این زمینه افزود: در سال‌جاری کلیه شرکت‌های تابعه گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، باید نقش واقعی خود به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی برای ارتقای کیفیت تولیدات و سطح ارائه خدمات، کسب سود و توسعه فعالیت‌های بازاریابی را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شرکت‌های تولیدی تابعه ایکیدو موظف هستند ظرفیت تولید خود را به حداکثر میزان ممکن افزایش دهند. برای دستیابی به این هدف، تکمیل تجهیزات فنی و جذب نیروهای مجرب باید در اولویت قرار گیرند. هم‌چنین لازم است بازارهای جدید برای فروش مازاد تولید را شناسایی و هدف‌گذاری کنیم.

مدیرعامل گروه گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو

کاهش هزینه تولید و قیمت تمام‌شده قطعات با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر اهداف مهم مجموعه‌های تولیدی زیرمجموعه ایکیدو عنوان کرد.

خلیل ارجمندی اظهار داشت: بومی‌سازی و تولید محصولات وارداتی با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی از دیگر برنامه‌های گروه سرمایه‌گذاری ایران خودرو است.

مدیرعامل ایکیدو توسعه خطوط تولید در مناطق مختلف کشور را برای افزایش اشتغال حیاتی دانست و افزود: در بسیاری از مناطق ما شاهد حمایت مقامات عالی استان‌ها برای راه‌اندازی خطوط تولید و افزایش ظرفیت کارخانه‌ها هستیم که باید از این امر استقبال کنیم.

وی با اشاره به ارزش مادی و اعتباری شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، از تأسیس گروه مالی این گروه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حمایت ایکیدو از شرکت‌های تابعه برای تأمین مالی و رفع مشکلات حقوقی و اداری، هم‌افزایی و همکاری بیشتر شرکت‌ها و خروج از شرکت‌هایی که در آن‌ها فاقد سهام مدیریتی است، حائز اهمیت است.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیروهای سفارشی و رانتی نباید در مجموعه شرکت‌ها به‌کار گرفته شوند و اولویت استخدام و همکاری با متخصصان و جوانان تحصیل‌کرده خواهد بود و برای ارتقای توانایی‌های علمی و حرفه‌ای کارشناسان، باید موضوع آموزش و بسترسازی ارتقای آنان در مجموعه شرکت‌ها فراهم شود.

مدیرعامل ایکیدو تأکید کرد: همکاری با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و رشد پرتفوی شرکت، برنامه دیگر ایکیدو خواهد بود. هم‌چنین اولویت سرمایه‌گذاری‌های شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و بهبود سهام شرکت‌های تابعه حاضر در بازار سهام است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا