کد خبر: 290702141024
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

غول مخابراتی اروپا ۱۴۰۰۰ کارگر خود را اخراج می کند

تصمیم نوکیا پس از آن اتخاذ شد که این شرکت کاهش زیادی را در درآمد ثبت کرد.

ترجمه: سلیم حیدری

شرکت فنلاندی مخابراتی نوکیا اعلام کرده است که پس از کاهش ۶۹ درصدی درآمد شرکت در سه ماهه سوم، ۱۴۰۰۰ کارمند خود را به عنوان بخشی از طرح کاهش هزینه‌های گسترده‌تر خود کاهش خواهد داد.

این اعلامیه روز پنجشنبه اعلام شد زیرا این شرکت گزارش داد که فروش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ژوئیه و سپتامبر (تیر و شهریور) کاهش یافته و به ۴.۹۸ میلیارد یورو (۵.۲۶ میلیارد دلار) رسیده است.

سود نوکیا در این دوره با ۶۹ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱۳۳ میلیون یورو رسید.

این شرکت گفت که انتظار می رود این تصمیم به وضعیت این شرکت کمک کند تا پایه هزینه خود را کاهش دهد و بازده عملیاتی را برای “مقابله با محیط چالش برانگیز بازار” افزایش دهد.

این شرکت چندملیتی مستقر در اسپو قصد دارد تا از سال ۲۰۲۳، پایه هزینه های خود را بین ۸۰۰ تا ۱.۲ میلیارد یورو تا پایان سال ۲۰۲۶ به صورت ناخالص کاهش دهد.

بر اساس این طرح، تعداد کارکنان از ۸۶۰۰۰ نفر فعلی به ۷۲۰۰۰ تا ۷۷۰۰۰ کاهش می یابد.

پکا لوندمارک، مدیر اجرایی نوکیا، در توضیح این تصمیم گفت: «سخت‌ترین تصمیم‌های تجاری برای گرفتن آن‌هایی هستند که بر مردم ما تأثیر می‌گذارند. ما کارمندان بسیار با استعدادی در نوکیا داریم و از همه کسانی که تحت تأثیر این روند قرار می گیرند حمایت خواهیم کرد.»

این شرکت جزئیاتی را ارائه نکرد که این کاهش مشاغل در کجا رخ خواهد داد، اما گفت که احتمالاً بر عملکرد آن در اروپا، بریتانیا و ایالات متحده تأثیر می گذارد.

نوکیا گفت که مقیاس دقیق برنامه کاهش هزینه، به تقاضای بازار برای محصولات این شرکت بستگی دارد و افزود که “انتظار دارد به سرعت عمل کند” تا در سال آینده تا ۴۰۰ میلیون یورو و در سال ۲۰۲۵، ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر صرفه جویی کند.

لوندمارک گفت: “ما همچنان به بازار میان مدت تا بلندمدت اعتقاد داریم، اما قرار نیست بنشینیم و منتظر بمانیم و دعا کنیم که بازار به زودی بهبود یابد.” ما به آسانی نمی توانیم بفهمیم که چه زمانی بازار بهبود می یابد.

سهام این شرکت در روز پنجشنبه بیش از ۶ درصد کاهش یافت.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا