کد خبر: 290102125791
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

فتح پر قدرت کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بورس همراه با افزایش ارزش معاملات

در معاملات بورس تهران شاخص کل با رشد ۳۶ هزار واحدی به کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز از ابتدای معاملات پرتقاضا بود و خریداران کاملا دست برتر را در بازار سهام داشتند و همین امر موجب شد تا از ابتدا شاهد بازاری یک دست سبز رنگ باشیم.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز هم یک کندل سبز دیگر ثبت کرد و با رشد ۳۶ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار واحدی رسید .

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد های وغدیر ، وبملت و میدکو گذاشتند و تاثیرگذاران برتر بازار سهام خبری از نمادهای منفی نیست.

شاخص کل هم‌ وزن نیز با رشد ۲.۱۶ درصدی به سطح ۷۵۶ هزار واحدی رسید و امروز هم‌مانند روزهای گذشته سهام کوچک تر بازار با اقبال خریداران مواجه شدند.

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز با افزایش به نسبت روز گذشته معاملاتی به ۱۹۹۰۰ میلیارد تومان رسید و امروز بازار سهام روز بسیار پرحجمی را گذراند که این امر ناشی از عرضه صف های خرید در گروه خودرویی بود.

از این ۱۹۹۰۰ میلیارد تومان، ۱۲۸۰۰ متعلق به بازار بورس، ۴۹۰۰‌میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۳۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بین صنایع گروه خودرویی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

حقیقی ها امروز هم ورود پول سنگینی به بازار سهام داشتند و در انتهای بازار خالص خرید ۱۲۵۲ میلیاردی از حقیقی ها در بازار سهام به ثبت رسید.

فاصله سرانه خرید اشخاص حقیقی از سرانه فروش آن ها در اوایل بازار به بیشینه خود رسید و بعد از آن سرانه خرید اشخاص حقیقی کاهش یافت و سرانه فروش آن ها با افزایش همراه شد و در انتها سرانه خرید ۲۹.۳ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۷.۸ میلیون تومانی از حقیقی ها به ثبت رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا