کد خبر: 14120072801
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

«فرابورس هیچ توصیه‌ای برای خرید سهام سرخابی‌ها ندارد»

 مدیرعامل فرابورس افشای اطلاعات مدیران ۲ باشگاه را ستودنی توصیف کرد

به گفته مدیرعامل فرابورس، فرابورس یک پلتفرم معاملاتی بورس است و هیچ توصیه‌ای مبنی بر خرید و فروش و نگهداری سهام سرخابی‌ها یا هیچ سهام دیگری ندارد.

به گزارش ایرنا، میثم فدایی دیروز در نشست خبری خصوصی‌سازی سرخابی‌ها درخصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: این مهم اقدامی پرچالش بود که در سه ماه گذشته از سوی مسئولان فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی انجام شد.

او افزود: در ابتدا گمان می‌کردیم که این اقدام به نتیجه نرسد اما تلاش رئیس سازمان خصوصی‌سازی مثال زدنی بود و با پیگیری‌های او، پروژه به نتیجه رسید.

فدایی با قدردانی از مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که مدیر دولتی در نخستین روزهای فعالیت خود زیر بار افشای اطلاعات برود، در این زمینه تلاش مدیران دو باشگاه ستودنی بود.

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه در فرابورس در خدمت مدیران باشگاه ها و سهامداران هستیم، ادامه‌داد: اقدامات انجام‌شده و محیط قانونی حاکم بر فعالیت در فرابورس را به دو باشگاه اعلام کردیم، همچنین توضیحاتی از قوانینی که باید رعایت شوند را ارئه داده‌ایم.

فدایی خاطرنشان‌کرد: درخواست ما از مدیران عامل دو باشگاه، هواداران و بازیکنان فعلی این است تا از ایجاد هرگونه هیجان در عرضه اولیه و معاملات ثانویه پرهیز کنند.

مدیرعامل فرابورس گفت: مشاوره سرمایه‌گذاری برای این دو سهام و باقی سهام هیچ تفاوتی ندارد و مشول قانون‌گذاری اوراق بهادار می شود؛ بنابراین باید از ایجاد هیجان بر روی قیمت تابلو جلوگیری شود.

فدایی تصریح‌کرد: از طریق هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان خصوصی‌سازی، ۱۰درصد از سهام دو باشگاه به سهامداران خرد تعلق می‌گیرد و سهامداران در هر باشگاه می‌توانند حداکثر ۳۰۰هزار تومان سفارش بگذارد و بیشتر از آن امکانپذیر نیست.

مدیرعامل فرابورس ادامه‌داد: هواداران فارغ از اینکه تمایل به خرید دارند یا خیر، در ابتدا باید اطلاعیه بر روی سایت سامانه کدال را ملاحظه کنند و با آگاهی کامل خرید کنند تا متحمل ضرر و زیان و معاملات هیجانی نشوند.

تایید قیمت سهام سرخابی‌ها از سوی کارشناسان رسمی دادگستری

این مقام مسئول درباره نظارت‌های حاکم بر روند معاملات سهام سرخابی‌ها و سایر مسائل مهم در روند پذیره‌نویسی سهام، گفت: قیمت در پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها، عددی است که از سوی کارشناسان رسمی دادگستری و هیات واگذاری تایید شده است.

معاملات ثانویه سهام سرخابی‌ها

مدیر عامل فرابورس درباره معاملات ثانویه سهام سرخابی‌ها یادآور شد: معاملاتی که قرار است یکشنبه انجام شود در قالب افزایش سرمایه به شرکت‌ها تزریق خواهد شد، اما در معاملات ثانویه این روند حاکم نیست و تبادل در میان سهام و سهامداران انجام می‌شود.

فدایی تصریح‌کرد: اگر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در فرایند پذیره‌نویسی یکشنبه با نقدینگی مورد نیاز هر کد به میزان ۳۰۰هزار تومانی شرکت کنند، عرضه کامل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران تاکید کرد: برای نخستین‌بار در فرایند درج نماد این باشگاه‌ها از همه نهادهای مالی دعوت شده و انتقادها مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه دو باشگاه صورت‌های مالی خود را از سوی سازمان حسابرسی، حسابرسی و بعد از تایید ارزش این باشگاه‌ها، مجوز ثبت را نزد سازمان بورس دریافت کردند، گفت: پس از طی شدن این مراحل، گزارش افزایش سرمایه شرکت‌های استقلال و پرسپولیس تهیه و در سایت کدال منتشر شد که این گزارش در سازمان حسابرسی و هیات واگذاری تایید شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا