کد خبر: 130402131855
جهانروزنامه

فرانسه هزینه اقتصادی ناآرامی ها را محاسبه می کند

ترجمه: سلیم حیدری

شورش و غارت پس از مرگ یک نوجوان صدها کسب و کار را در دومین شهر بزرگ کشور فرانسه تحت تاثیر قرار داده است.

پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان که ناآرامی‌های گسترده‌ای را برانگیخت، هزینه‌های اقتصادی در فرانسه در حال افزایش است. اتاق بازرگانی و صنعت محلی فاش کرده است که برخی از بدترین خشونت‌ها و غارت‌ها در شهر بندری مارسی گزارش شده است که در آن ۴۰۰ کسب و کار تخریب شدند.

ژان لوک شوون، رئیس اتاق ایکس مارسی پروونس، روز یکشنبه به فرانس اینفو گفت: “همه انواع کسب‌وکارها، به ویژه آن‌هایی که دارای کالاهای با ارزش هستند، هدف قرار گرفته‌اند.” وی افزود: “برآورد اولیه که توسط بیمه‌گران صورت گرفته هزینه خسارت را بیش از ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۹ میلیون دلار) نشان می‌دهد که بدون شک افزایش خواهد یافت.”

به گفته شووین، برای برخی از فروشگاه‌ها ماه‌ها طول می‌کشد تا خسارات وارده را جبران کنند. به‌ویژه آن‌هایی که به آتش کشیده شده‌اند یا سهام آن‌ها به‌طور کامل به سرقت رفته است.

فرانسه از روز سه شنبه تحت تظاهرات خشونت آمیزی قرار گرفته است. این اتفاق پس از آن افتاد که پلیس در حومه پاریس، یک پسر ۱۷ ساله فرانسوی الجزایری به نام ناهل ام. را هنگامی که از رعایت قوانین و مقررات ترافیکی امتناع کرد، به ضرب گلوله کشت.

افسری که به ناهل شلیک کرد، به سرعت دستگیر شد و به قتل متهم گردید. اگرچه این حادثه موجی از خشونت را در سراسر کشور برانگیخت که از آن زمان به بلژیک و سوئیس نیز سرایت کرده است.

مقامات فرانسوی ۴۵۰۰۰ پلیس را در مارسی مستقر کردند. این اتفاق پس از آن افتاد که خیابان ها توسط جوانان به آتش کشیده شد و به افسران، ساختمان های عمومی و فروشگاه ها حمله شد.

بر اساس گزارش ها، تعداد دستگیری ها طی شبانه روز یکشنبه تا دوشنبه به ۱۵۷ نفر کاهش یافت که ششمین شب متوالی خشونت بود. به گفته وزارت کشور فرانسه، اوج دستگیری ها، ۳۸۸۰ نفر در شب ۳۰ ژوئن (۹ تیر) ثبت شد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا