کد خبر: 08080051884
اقتصادبانک و بیمه

فروش سفته و برات بیش از ۲ برابر شد

طبق اعلام بانک مرکزی، در شش ماهه اول سال جاری حدود ۵۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۳.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در شهریور سال جاری حدود ۱۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۶.۲ درصد و ۱۰۱.۴ درصد افزایش یافت.

در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ نیز، حدود ۵۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در ششمین ماه سال جاری معادل ۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۵.۶ و ۱۳۷.۱ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد و مبلغ ۷۳ و ۸۲.۱ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل هر دو شاخص مذکور، ۱۹.۵ و ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در شهریورمـاه ۱۴۰۰ به عدد ۱۸۱.۴ رسید که عدد شاخص مذکور در شهریور سال گذشته معادل ۱۵۳.۶ بوده است.

علاوه بر این، در شش ماه اول سالجاری معادل ۳۲۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی ۱۰۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۶.۷ و ۹۲.۸ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد و مبلغ ۱۷.۹ و ۱۵.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در شش ماه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۴۷.۴ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۱۲۵.۳ بوده است.

فروش سفته و برات بیش از ۲ برابر شد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا