کد خبر: 24120074797
جهانسیاست

فشار لندن به مؤسسات اقتصادی برای توقف فعالیت و سرمایه‎ گذاری در روسیه

ترجمه: محمود نواب مطلق

فعالان اقتصادی انگلیسی بسیاری ازروسیه خارج شده ‎اند و بقیه نیز به دنبال آنها در حال خروج از این کشورند.

«ریشی سانک» صدراعظم خزانه ‎داری بریتانیا از سرمایه‎ گذاران در روسیه خواسته است نسبت به این موضوع تأمل بیشتری کنند.

دولت انگلستان فشار بر گروه ‎های فعال اقتصادی را در موضوع توقف سرمایه‎ گذاری در روسیه بیشتر کرده است. براساس اطلاعیه دولت انگلستان که در مطبوعات منتشر شده است علاوه بر این برخی سازمان‎های دولتی نیز باید به قراردادهایی که با روسیه دارند پایان دهند.

«ریشی سانک» صدراعظم خزانه‎داری بریتانیا در اطلاعیه‎ای که روز یکشنبه ۱۳مارس(۲۲اسفند) منتشر کرد از سرمایه‎ گذاران خواست:« برای سرمایه‎ گذاری در روسیه بیشتر دقت کنند چرا که این امر منجر به حمایت از رژیم وحشی ولادیمیر پوتین می‎ شود.»

او در ادامه این بیانیه افزوده است:«هیچ دلیلی برای ادامه فعالیت اقتصادی در روسیه وجود ندارد و برعکس تمامی فشارهای اقتصادی بر این کشور به دلیل حمله به اوکراین باید تشدید شود.»

مؤسسات اقتصادی معتبری از انگلستان مانند شرکت‎ های نفتی «بریتیش پترولیوم، شِل» و شرکت‎ هایی چون «یونی لیوِر، آویوا و سانتریکا» تمایل خود را مبنی بر قطع ارتباطات خود با روسیه به دلیل جنگ اوکراین اعلام کرده‎اند.

«ریشی سانک» صدراعظم خزانه ‎داری بریتانیا در همین خصوص با رؤسای برخی از این مؤسسات اقتصادی طی هفته گذشته ملاقات‎ هایی داشته است.

بر اساس مطالب منتشر شده در مطبوعات انگلستان شرکت ملی فولادسازی این کشور نیز بر اساس دستور دولت موظف شده است قرارداد تأمین انرژی خود از گازپروم روسیه را لغو کند.

از سوی دیگر«ساجید جاوید» وزیر بهداشت انگلستان نیز از سازمان‎ های مطبوع خود خواسته است به به فکر تأمین انرژی خود از گازپروم نباشند. لندن هفته گذشته واردات تولیدات نفتی از روسیه را به دلیل حمله به اوکراین تحریم کرد.

دولت انگلیس همچنین ۴۰۰ نماینده دوما و حدود بیست سرمایه‎ دار روسیه را مشمول تحریم کرده است. از سوی دیگر بررسی لایحه جرایم اقتصادی در انگلیس به منظور تحریم پول‎ های مشکوک نیز تسریع شده است.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا