کد خبر: 301001117388
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

فضای فناوری بیمه رقابتی می‌شود

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: فناوری‌های بیمه‌ای باید به گونه‌ای باشد که مردم و مشتریان شرکت‌های بیمه از آن به خوبی برخوردار شوند و ما برای استفاده هر چه بیشتر شرکت‌ها از این فناوری‌ها، آنها را تشویق و ترغیب می‌کنیم.

مجید مشعل‌چی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که شرکت‌های بیمه‌ای معمولاً فناوری‌های نوین و برنامه‌های کاربردی دیجیتالی در برنامه‌های هفته‌های پویش فناوری معرفی می‌کنند اما آیا این فناوری‌ها در عمل به مشتریان و مردم ارائه می‌شود؟ بیان کرد: فناوری‌‌هایی که شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند در ۹۰ درصد شرکت‌های بیمه، جاری است و حرکت‌های نوآورانه در اغلب شرکت‌های بیمه‌ای اجرا می‌شود و شرکت‌ها در به کارگیری این حرکت‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه برنامه بیمه مرکزی در موضوع ‌آینده فناوری‌های بیمه‌ای چیست؟ اظهار داشت:‌ این فناوری‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم و مشتریان شرکت‌های بیمه‌ای از آن برخوردار شوند و ما برای استفاده هر چه بیشتر شرکت‌ها از این فناوری‌ها، آنها را تشویق و ترغیب می‌کنیم و حمایت‌های معنوی از فناوری‌های دیجیتال مانند هوش مصنوعی اعمال می‌کنیم، ما به سمت استفاده از فناوری‌های نو در آینده می‌رویم و تلاش می‌کنیم شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان و فناوری را به شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای متصل کنیم.

قائم مقام بیمه مرکزی اضافه کرد: وقتی یک ایده‌ای تجاری‌سازی می‌شود، نمونه‌ای از آن به شرکت‌های دیگر هم اعلام می‌شود، البته برخی فناوری‌های نو منشأ خارجی دارد و برخی از فناوری‌ها نیز متناسب زیست‌بوم صنعت بیمه داخلی طراحی می‌شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا