کد خبر: 19090060100
روزنامهعصر انقراض (طنز)

فقط به گاوهای پرنده فکر نکنید (طنز)

راضیه حسینی

سلیمی، نماینده مجلس: «وقتی فلان خودروساز، بجای تحقیق و توسعه بخش پژوهش ‌و تحقیقات، ‎گاوداری دارد، نتیجه‌ی آن روشن است! شما دقیقاً به‌دنبال افزایش کیفیت شیر گاو هستید یا کیفی‌سازی صنعت خودرو؟»

شاید هردو، یا هیچ‌کدام!  خوروسازهای بیچاره هزار بار گفتند قیمت‌ها برایشان به صرفه‌نیست و مدام دارند ضرر می‌دهند. هر بار خواستند افزایش قیمت بدهند کلی اعتراض از همه طرف شنیدند و مظلومانه چیزی نگفتند. سرآخر وقتی کارد به استخوان‌شان رسید فقط هجده درصد گران کردند، آن‌هم نه برای خودشان، برای این‌که بتوانند حقوق کارگران را بدهند.

اما در همین فاصله حساب کنید لبنیات چندبار گران شد؟ هر محصول، جداگانه و چندین بار افزایش قیمت خورد. محصولاتی که نیاز به هیچ تحقیق و پژوهش خاصی ندارند. لازم نیست مدام ایمنی‌ پایین‌شان را بررسی کنند. محصول اولیه، یعنی همان شیر، به صورت خودکار تولید می‌شود و کلی هم سود دارد. هیچ‌وقت کره باعث تصادف جاده‌ای نمی‌شود. پنیر یک‌هو خود به‌خود آتش نمی‌گیرد. ماست با یک باد تریلی، شش تا معلق نمی‌زند و از همه مهم‌تر برای اثبات موفق بودن شرکت، لازم نیست وانت شیر، وانت کشک و…را تولید کرد.

اصلاً این‌چیزها به گاوداری ربطی ندارد. فقط محصول اولیه را به فروشده تحویل می‌دهد و گرفتار مشکلات تولید نمی‌شود.

شاید چند وقت دیگر آن‌یکی خودروساز هم تصمیم بگیرد بزند توی کار پروروش الاغ ماده. این یکی از گاوداری هم سود بیشتری دارد. عنبرنسارا حتی راحت‌تر از شیر به دست می‌آید. فقط یک جارو و خاک‌انداز نیاز دارد و باقی همه سود خالص.

اصلاً شاید این‌قدر سود در گاوداری و الاغ‌داری بود که تصمیم گرفتند عطای خودروسازی را به لقایش ببخشند و ما را از محصولات متنوع و جذاب‌شان محروم کنند و فرآیند تحقیق و توسعه را روی گاوها انجام دهند. با تلفیق نژاد هولشتاین و ورزاگاو شمال، به ترکیبی تازه برسند و صادارات آن را آغاز کنند. یا حتی پیوند گوزن زرد و گاو ابلق را آزمایش کنند. شاید در زمینه صادرات این نوع گاوها موفق شوند و ناکامی‌های شغل قبلی‌شان را فراموش کنند.

 احتمالاً از اول هم باید می‌رفتند سراغ همین کار. شاید تازه علاقه‌شان را پیدا کرده و فهمیده‌اند این‌همه سال اشتباه کرده‌اند.

 فقط خواهش می‌کنیم در حد تلفیق گاو و گوزن باقی بمانید و به گاوهای پرنده و الاغ‌های سخنگو حتی فکر هم نکنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا