کد خبر: 20120073888
روزنامهعصر انقراض (طنز)

فقط گاوهای دم‌دراز از مالیات می‌ترسند(طنز)

«اتفاقی عجیب؛ حداقلی بگیران هم باید مالیات بدهند

راضیه حسینی

در بودجه ١۴٠١ تصویب شد که افرادی که تا ۵میلیون و ۶٠٠هزار تومان حقوق می‌گیرند از مالیات معاف باشند.

 

اما امروز حداقل حقوق کارگران ۵میلیون و ۶٧٠هزار تومان اعلام شد؛ این یعنی حداقلی بگیران هم باید مالیات بپردازند!»

اتفاقی نیفتاده. اصلاً کم نیاورید. مثل همیشه به خودتان مسلط باشید و نوشتن توییت‌های جذاب را شروع کنید.

تا دیر نشده بگردید نقل قولی از یک رئیس سابق سازمانی بزرگ پیدا کنید. اگر چیزی نبود، رئیس سابق بزرگ‌ترین کارتل مواد هم قبول است. فقط بزرگ باشد. بعد بنویسید «این‌ها که برای مالیات حداقلی‌بگیرها، اعتراض می‌کنند یک مشت گاو دم‌درازند.

دم‌شان هم به این دلیل دراز است که اصلاً نمی‌دانند چه کسانی و چطور مغزشان را شستشو داده و گفته‌اند مالیات بد است. مالیات در ماهیت بسیار خوب و برای سلامتی مفید است.

اصلاً یک‌جورهایی تضمین می‌کند که شما پول حلال سر سفره خانواده‌تان می‌برید. (البته اگر به سر سفره برسد و وسط راه دادن قسط و بدهی‌ها، تمام نشود.) خوش‌تان می‌آمد با یک‌سری مفسد اقتصادی اختلاسی، یکی شوید و مثل آنها مالیات ندهید؟ ما هرکاری کردیم فقط به‌خاطر خود شما بوده. گول این گاوهای دم دراز را نخورید.»

چند تا راه‌حل هم برای برون‌رفت از این قضیه وجود دارد.

 یک: همه حقوق‌ها را مشمول مالیات کنید.

اصلاً کم و زیاد ندارد. از حقوق زیر یک میلیون تا بالای پنج میلیون همه باید مالیات بدهند. این‌طوری هیچ‌کس معترض نمی‌شود و مردم در صلح و صفا مالیات خودشان را می‌دهند.

دو: حقوق کارگران را افزایش ندهید.

 بگویید ما دیدیم شما برای دادن مالیات اذیت می‌شوید. تصمیم گرفتیم اصلاً حقو‌ق‌تان را بالا نبریم، تا با خیال راحت بدون دادن مالیات، زندگی کنید. در ضمن افزایش حقوق، برای خودش کلی حساب و کتاب دارد.

نگویید اگر فقط این هفتاد هزار تومان را کم می‌کردید حل می‌شد. شما که از پیچیدگی‌های عجیب قانونی خبر ندارید. یا باید همان قبلی می‌ماند، یا دقیقاً پنج میلیون ششصد و هفتاد هزار تومان می‌شد. نه هزار تومان کم، نه زیاد.

سه: یک قانون بدتر تصویب کنید.

مثلاً تصویب کنید همه مستأجرها بابت خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، دست‌فروش‌ها بابت زمینی که بساط‌شان را پهن می‌کنند، راننده‌های تاکسی بابت بنزینی که می‌سوزانند و کل آدم‌ها بابت نفسی که می‌کشند باید مالیات بدهند. بعد وسط صحن مجلس با هم مشاجره کنید و سرآخر، طرح، لغو شود.

حالا همه به مالیات برای حداقل حقوق کارگرها راضی می‌شوند و کلی هم ذوق می‌کنند. شما هم می‌توانید با خیال آسوده سر بر بالش بگذارید. در آرامش بخوابید و خوش‌حال باشید که باز هم توانستید لبخند رضایت بر لب مردم بنشانید.

خداقوت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا