کد خبر: 05010020325
سلامت و رفاه

فوت ۹۷ بیمار کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته/ شناسایی ۷۵۰۶ بیمار جدید

سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۹۷ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز(۵ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۵۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۹۲ نفر از آنان بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

لاری اضافه کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۶۹ هزار و  ۶۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری یادآور شد: ۳۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۷ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: انجام مراقبت‌های تغذیه ای به منظور افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کووید- ۱۹ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا  توصیه می‌کنیم در ایام عید به جای خوردن شیرینی و شکلات تا حد امکان میوه مصرف کنید.

وی در پایان گفت: مصرف میوه و سبزی به دلیل دارا بودن مواد مغذی گوناگون از جمله ویتامین‌های B ،A وC، املاح معدنی و مواد آنتی اکسیدان می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن ما در مقابل بیماری کمک کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا