کد خبر: 28070050701
مجلس

قالیباف: بار مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان افزایش یافته است 

قالیباف با بیان اینکه بار مالی لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون نسبت به لایحه دولت افزایش یافته، گفت: قوانین مربوط به بخش‌های اداری و کارمندی وزارت آموزش و پرورش در قانون خدمات کشوری پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، «جوادنیک بین» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری بر اساس اصل ۳، ۷۵ و ۸۵ قانون اساسی گفت: رتبه‌بندی معلمان از مهمترین لوایحی است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و از هیات رییسه محترم می‌خواهم اجازه دهند این لایحه به درستی بررسی شود و هیات رییسه برخی از پیشنهادها را بر اساس اصل ۷۵ رد نکند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در استان خراسان رضوی افزود: ممکن است پیشنهادها بار مالی داشته باشد و فقط کافی است دولت بخشی از لایحه را همین امسال اجرایی کند و مجلس نیز در بررسی بودجه ۱۴۰۱ ان شا الله موانع مالی آن را برطرف می‌کند. چرا که موضوع رتبه بندی معلمان از اصلی‌ترین مسائل کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت لایحه رتبه‌بندی معلمان از این جهت مهم است که رشد دانش آموزان در مدرسه سبب رشد کشور خواهد شد، افزود: اگر قرار است دانش آموز از همان ابتدا به درستی هدایت شود، باید هزینه‌های بیشتری برای آموزش وی انجام دهیم.

در برگیری ۱۵ میلیون دانش آموز و معلم در لایحه رتبه بندی معلمان

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان را بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و معلم دربرمی گیرد، اظهار داشت: خواهش می‌کنم که دغدغه‌ها را از دوش معلم برداریم تا بتواند خیلی خوب تدریس کند. چرا که معلمی که در اسنپ و تاکسی تلفنی کار می‌کند نمی‌تواند معلم خوبی باشد و به درستی تدریس کند.

«محمدباقر قالیباف» که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار نماینده کاشمر گفت: طبیعی است همه همکاران و مسوولان دلسوز به این موضوع توجه دارند که سرمایه کشور فرزندانی هستند که در آموزش و پرروش مشغول تحصیل هستند و به دنبال پیدا کردن ظرفیت‌های اخلاقی، رفتاری و فنی خود هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در آموزش و پرورش محور اصلی معلمان عزیز هستند. اما اینکه در بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان برخی از پیشنهادها مطرح نمی‌شود به این دلیل است که لایحه فقط مربوط به رتبه‌بندی معلمان است.

در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان هیچگونه ممانعتی انجام ندادیم

وی ادامه داد: اینکه در بررسی این لایحه موضوع بخش‌های اداری و کارمندی در آموزش و پرورش، جلوی آن گرفته می‌شود به این دلیل است که قوانین مربوط به این بخش در قانون خدمات کشوری وجود دارد. از طرفی ما مکلف هستیم اصول قانون اساسی را رعایت کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه بار مالی این لایحه در بررسی‌های کمیسیون نسبت به لایحه دولت افزایش یافته است، اظهار داشت: البته درباره افزایش بار مالی باید مجلس تصمیم بگیرد.

ولی ما در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان هیچگونه ممانعتی انجام ندادیم و همه طرح‌ها و لوایحی که در مجلس بررسی می‌شود مهم است. بدون شک لایحه رتبه‌بندی معلمان از همه مهمتر است که در حال انجام است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا