کد خبر: 13119914476
مجلس

قالیباف در حرم امام خمینی(ره): کم و کاستی‌های موجود به دلیل فاصله گرفتن از راه امام است

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در زندگی دچار کم و کاستی و مشکلات هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مسیر امام(ره) و راه ایشان است.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف امروز (دوشنبه) در مراسم تجدید میثاق هیأت رئیسه مجلس یازدهم با آرمان‌های امام (ره) راحل در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: دهه مبارک فجر و سالگرد انقلاب اسلامی را به ملت عزیز و بزرگ ایران و همچنین به همه آزادیخواهان، عدالت طلبان و حق جویان دنیا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثار گران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: برای مجلس یازدهم توفیقی است که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های ایشان عهد و پیمان ببندیم؛ امام (ره) مردی الهی بود و در زندگی خویش جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا، گامی برنداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) منطق و راهی روشن داشت و امام بزرگوار ما به سنت‌های الهی، خداباوری، خودباوری و مردم باوری اعتقاد کامل داشت.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز افرادی صرفاً بخواهند با چند جمله و چند عکس امام راحل را خلاصه کنند، ظلم به امام، راه و مکتب ایشان است و باید به این نکته توجه کرد که امام خمینی (ره) یک حقیقت بود و یک زندگی واقعی و راهی ملموس و عینی را در جهان امروز پیش پای ما گذاشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توانست باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمانان جهان شود، گفت: امام (ره) در مقابل رژیم منحوس پهلوی، زیاده خواهان، مستکبران و زورگویان جهانی ایستاد و با آنان مبارزه کرد و نتیجه هم گرفت. ما هم باید در ادامه راه ایشان مصمم و به آن پای بند باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز در اداره کارهای خود دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم و همچنین مردم در زندگی روزمره خود کم و کاستی‌ها و فشارها را تحمل می‌کنند به این جهت است که ما از مسیر و راه امام فاصله گرفتیم.

قالیباف تصریح کرد: امام خمینی (ره) مردم باور بود و به محرومان و مستضعفان اعتقاد داشت و تلاش می‌کرد که باری را از دوش آنان بردارد و همواره به اقشار محروم جامعه توجه می‌کرد و برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد.

وی گفت: امروز در هر کجا که دچار مشکلیم ریشه در فاصله گرفتن از افکار و مکتب امام دارد و برگشت به راه و مکتب امام، راه موفقیت یکایک ماست و فرد انقلابی کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم عنوان مجلس انقلابی را دادند و ما باید سنگربان این راه و مکتب حضرت امام باشیم و فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کنیم و مجلس انقلابی باید دغدغه مردم را داشته باشد و خداباوری، مردم باوری و خودباوری را مورد توجه قرار دهد.

قالیباف خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که ما می‌توانیم و وظیفه همه ما آن است که به این مسئله توجه داشته باشیم و امروز ما نمایندگان مجلس یازدهم با حضرت امام بیعت می‌کنیم تا به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده مردم نباشیم و فردای قیامت مدیون امام و شهدا نباشیم.

وی اظهار داشت: مجلس باید خدمتگزار مردم باشد و همچنین باید بتوانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان را که راهگشا برای کشور است را عملیاتی کنیم و تفسیر خود از انقلابی بودن را این بدانیم که زمانی انقلابی هستیم که ایرانی قوی و با افتخار داشته باشیم و این موضوع باید هدف ما باشد و در مسیر پیشرفت و عدالت حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت‌های کشور و کارآمدی دین برای اداره جامعه که فلسفه انقلاب و خواسته امام بود به خوبی استفاده کنیم، گفت: ما باید بتوانیم نظام سیاسی و انقلابی خودمان را که برخاسته از فرهنگ اهل بیت و فرهنگ قرآن است را در عمل نشان دهیم و امیدواریم راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدا را ادامه دهیم و با تلاش و مجاهدت‌های خود در مسیر حضرت امام خمینی (ره) و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مردم گام برداریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا