کد خبر: 040402130838
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیمجلس

قالیباف: نرخ مالیات ۵۰ درصد از اصناف صفر است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بابل درخصوص افزایش فشار مالیاتی بر اصناف گفت: نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر است، ۴۰ درصد دیگر یعنی تا سقف ۹۰ درصد حداکثر ۲۰ میلیون تومان است.

به گزارش بازار، مهدی سعادتی بیشه سری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: این اصناف بودند که ۸ میلیون شغل ایجاد کردند و در دوران جنگ، کرونا و اغتشاشات کمک های شایانی به کشور کردند که لازم است قانون نظام صنفی و مالیات ها اصلاح شود.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم ادامه داد: یک پزشک شناخته شده، به من گفت که به رئیس مجلس بگویم که وی ۶ تیر خورده و روز گذشته اجراییه ای به مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای ماشینی که ۸ سال پیش خریده است، آمده و این فشار سنگینی است.

وی افزود: مالیات بر بازاریان نیز از ۲ تا ۵ میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسیده است، خواهش می کنم در این خصوص تذکر دهید. دیروز کشاورزان نیز پیام دادند که آقای نیکبخت در سفر هفته آینده از جانب رئیس جمهور و رئیس مجلس ماموریت پیدا کند که قیمت برنج را اعلام کند تا نظر مافیا بشکند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر است، ۴۰ درصد دیگر یعنی تا سقف ۹۰ درصد حداکثر ۲۰ میلیون تومان است، این مشکل را سال گذشته براساس ابلاغیه ها به دقت دنبال کردیم، هر مورد دیگری نیز باشد تذکر دهید که پیگیری شود. حتماً این فشار به اصناف نخواهد آمد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا