کد خبر: 070202126046
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیدولتشخصیت هامجلس

قالیباف: کنترل تورم از اولویت‌های مهم حوزه اقتصاد به شمار می‌رود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جدید بحث تولید و کنترل تورم از اولویت های مهم حوزه اقتصاد به شمار می رود.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه ‌ ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ‌به منظور انجام نظارت ستادی از حوزه های انتخابیه استان آذربایجان شرقی با استقبال رسمی عابدین خرم استاندار، سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مجمع نمایندگان استان و سایر مسئولین دستگاه‌های اجرایی وارد فرودگاه تبریز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز و در جمع خبرنگاران، گفت: توفیق شد اولین سفر نظارت ستادی در سال جدید و در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه به استان آذربایجان شرقی انجام شود؛ این مهم در حالیست که در سال جدید بحث تولید و کنترل تورم از اولویت های مهم حوزه اقتصاد به شمار می رود.

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد استان آذربایجان شرقی در ابعاد مختلف حوزه اقتصادی اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن، گردشگری و از همه مهم تر بهره مندی از نیروهای کارآفرین و با تجربه در عرصه تجارت و تولید، جزء استان های پیشران محسوب می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس بررسی دقیق شرایط در این فرصت همراه با بازدید از کارخانجات استان و همچنین پروژه هایی که نقش کلیدی در حوزه صنعت و تامین نیازمندی های مواد اولیه دارند اما سالهاست که معطل مانده، می تواند در برنامه هفتم توسعه تاثیر داشته باشد.

رییس قوه مقننه کشورمان خاطرنشان کرد: بدون شک استان آذربایجان شرقی یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی است.

لازم به ذکر است مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن در جریان این نظارت ستادی دکتر قالیباف را همراهی می‌کنند.

نظارت ستادی از پروژه‌های عمرانی و صنعتی اعم از کارخانه تولید آلومینا، فرودگاه در حال احداث سراب و کارخانه نساجی سیمابافت، کارخانه قند و شکر اهر و شرکت در شورای اداری این شهرستان و همچنین حضور در همایش فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان کلیبر از جمله برنامه های رییس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی است.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا