کد خبر: 13040035912
اقتصادانرژیروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

قانونگذاران آمریکایی به دنبال محدود کردن معافیت‌ مصرف تکلیفی سوخت زیستی در پالایشگاه‌ها

ترجمه: سلیم حیدری

پس از آنکه رئیس آژانس حفاظت محیط زیست مخالفت خود را با رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر تأیید استفاده گسترده پالایشگاه‌های از معافیت در استفاده تکلیفی از سوخت زیستی ابراز کرد، قانونگذاران ایالات متحده روز جمعه لایحه‌ای را برای محدود کردن معافیت‌های ارائه‌شده به پالایشگاه‌ها در استفاده «کمتر» از سوخت‌های زیستی ارائه دادند.

رندی فینسترا، نماینده حزب جمهوری‌خواه از ایالت آیووا و آنژی کریگ، نماینده حزب دموکرات در کنگره، از مینه سوتا، لایحه‌ای را برای محدود کردن سازمان حفاظت محیط زیست در اعطای معافیت‌ها ارائه دادند.

سیاستگذاری در حوزه سوخت‌های زیستی سال‌ها میدان جنگ بین صنایع نفت و ذرت در ایالات متحده است. سیاست فعلی یک بازار بزرگ برای اتانول پایه ذرت ایجاد و به اقتصاد کشاورزان کمک کرده است، اما پالایشگاه‌های نفت می‌گویند که استفاده از ترکیبات سوخت‌های زیستی هزینه‌های تولید آنها را افزایش می‌دهد؛ زیرا آنها مجبور به سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های استفاده از سوخت‌های زیستی هستند.

این سرمایه‌گذاری برای پالایشگاه‌های کوچکتر که سرمایه محدودتری دارند، گزینه مناسبی نیست. روش دیگری نیز وجود دارد که به صورت قرضی نیاز خود را به صورت ترکیبات سوخت زیستی آماده از پالایشگاه‌های دیگر خریداری کنند که از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

قانونگذاران بیان کردند که می‌خواهند قانون موجود را شفاف‌ کنند و معافیت‌هایی را که پالایشگاه‌ها را از تعهدات استفاده از سوخت‌های زیستی معاف می‌کند، به چند کارخانه محدود کنند. برخی از پالایشگاه‌ها از زمان شروع برنامه که حدود یک دهه قبل بوده است به طور مداوم در حال استفاده از این معافیت‌ها بوده‌اند.

محدودیت‌های جدید می تواند به طور موثری به این برنامه معافیت خاتمه دهد.

دیوان عالی کشور بر طبق قانون فعلی در ماه گذشته میلادی حکم داد که پالایشگاه‌ها بدون توجه به زمان درخواست، مجاز به استفاده از معافیت هستند.

فینسترا، نماینده جمهوری‌خواه ایالت آیووا در این باره گفت: «ما باید ابهامات را پاک کنیم و اطمینان حاصل کنیم که پالایشگاه‌های نفت قادر به استفاده از میانبرها در مورد مخلوط کردن سوخت‌های زیستی نیستند.»

قانون‌گذاران ایالت‌های کشاورزی ایالات متحده، دولت آمریکا را تحت فشار قرار داده‌اند تا از پالایشگاه‍ها برای استفاده از ترکیبات سوخت‌های زیستی حمایت کند. انتظار می‌رود سازمان حفاظت محیط زیست به‌زودی درباره مقدار سوخت‌های زیستی که باید طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در پالایشگاه‌ها استفاده شود، تصمیم گیری کند.

قانونگذاران دموکرات روز سه شنبه پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت در حال بررسی ارائه تخفیفاتی به پالایشگاه‌هاست، با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مایکل ریگان دیدار کردند. آنجی کریگ از مینه‌سوتا، سیندی آکسنه از ایالت آیووا، و چری بوستوس و لورن آندروود از ایالات ایلینوی از جمله کسانی بودند که در این جلسه حضور داشتند.

منابع خبری بیان کرد که ریگان به آنها گفته است رای دیوان عالی را تأیید نمی‌کند و در مورد مقدار سوخت زیستی که باید پالایشگاه ها استفاده کنند طی چند هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد. او جزئیاتی درباره این تصمیم‌گیری اعلام نکرد.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست، نیک کنگر تأیید کرد که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با قانونگذاران دیدار کرده است اما او هم از ارائه جزئیات درباره مذاکرات خودداری کرد.

نمایندگان کارگران پالایشگاه‌ها نیز در حال لابی‌گری با دولت هستند و می‌گویند این تعهدات به پالایشگاه‌ها آسیب می‌رساند و می‌تواند آنها را از بازار خارج کند.

مجلس سنای ایالت نیوجرسی در این هفته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته است تا تعهدات پالایشگاه‌ها را در زمینه استفاده از سوخت‌های زیستی کاهش دهد.

منبع: رویترز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا