کد خبر: 17090060026
اخبار شرکت ها

قرارداد اجرایی احداث نیروگاه اختصاصی فولاد مبارکه به زودی منعقد خواهد شد

دستیار ویژه وزیر صمت و رئیس هیأت‌مدیره فولاد مبارکه گفت: با تعامل میان دو وزارتخانه صمت و نیرو، تفاهم‌نامه ایجاد نیروگاه‌های برق با ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات در کشور، در دستور کار صنایع بزرگ و معدنی قرار گرفته که فولاد مبارکه مراحل ابتدایی را طی کرده و در آینده‌ای نزدیک به عنوان نخستین شرکت اجراکننده پروژه احداث نیروگاه اختصاصی برق معرفی خواهد شد.

علی نبوی دستیار ویژه وزیر صمت و رئیس هیأت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه امروز(۱۷ آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: صنعت فولاد، یکی از مهم‌ترین صنایع پایه کشور محسوب می‌شود و شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور نقش مهمی در مدیریت زنجیره تولید فولاد از معدن تا محصول نهایی را دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان در شرکت فولاد مبارکه افزود: با تعامل میان وزارتخانه‌های مختلف، سهامداران شرکت‌های بزرگ فولادی و صنایع زنجیره فولاد، تعادل در زنجیره فولاد و تأمین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرد.

دستیار ویژه وزیر صمت و رئیس هیأت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش مهم فولاد مبارکه در بورس کالا خاطرنشان کرد: مأموریت واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین‌دست برعهده فولاد مبارکه گذاشته شده، به طوری که علاوه بر تولید ورق مورد نیاز این صنایع، بخش دیگری از ورق مورد نیاز آن‌ها را وارد کشور کند.

وی با اشاره به سیاست وزارت صمت مبنی بر واردات محصولات مورد نیاز صنایع لوازم خانگی توسط فولاد مبارکه و پتروشیمی اذعان داشت: این سیاست باعث می‌شود تا دیگر دغدغه‌ای برای تأمین مواد اولیه صنایع پایین‌دست فولاد وجود نداشته باشد و کمک قابل توجهی به توسعه صنایعی از جمله صنایع لوازم خانگی که با کمبود ورق مواجه هستند، خواهد شد؛ در همین راستا یکی از وظایف تعریف‌شده برای بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور در نظر گرفته شده است تا علاوه بر واردات، مواد اولیه مورد نیاز سایر زنجیره‌های پایین‌دستی از جمله شمش و اسلب را نیز تأمین کند.

نبوی با اشاره چالش کمبود مواد اولیه و محدودیت‌های انرژی در شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حوزه کمبود مواد اولیه معدنی پیگیری‌های لازم صورت گرفته تا با تعامل با وزارتخانه‌ها و سایر سهامداران و صنایع بزرگ به این اطمینان دست یابیم که مواد اولیه اعم از گندله آهن، کنسانتره و مواد افزودنی دیگر، فولاد مبارکه دچار کمبود نباشد و برای رفع محدودیت‌های انرژی هم درصدد توسعه زیرساخت‌های لازم برای تأمین برق و گاز مورد نیاز صنایع فولادی هستیم.

وی عنوان داشت: با تعامل میان دو وزارتخانه صمت و نیرو، تفاهم‌نامه ایجاد نیروگاه‌های برق با ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات در کشور، در دستور کار صنایع بزرگ و معدنی قرار گرفته که فولاد مبارکه مراحل ابتدایی را طی کرده و در آینده‌ای نزدیک به عنوان نخستین شرکت اجراکننده پروژه احداث نیروگاه اختصاصی برق معرفی خواهد شد.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه در پایان اضافه کرد: برای عبور از بحران گاز هم در نظر داریم با توسعه زیرساخت‌ها اعم از استخراج میادین گازی، واردات گاز و بهینه‌سازی انرژی بتوانیم این مسأله را نیز مدیریت کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا