کد خبر: 200302129454
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

قرمز پوشی شاخص کل بورس با ریزش بیش از ۷۳ هزار واحد

شاخص کل بورس با اُفت ۷۳ هزار و ۳۷۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۶ واحدی ایستاد.

امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) در ابتدای بازار شاخص کل بورس با اُفت ۱۱ هزار و ۶۸۷ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۷۵۲ واحدی قرار گرفت.در انتهای بازار شاخص کل بورس با اُفت ۷۳ هزار و ۳۷۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۶ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «پی باد»، «شستا» و «وبملت» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن با اُفت ۲۵ هزار و ۸۳۳ واحدی روی پله ۷۷۱ هزار و ۲۹۸ واحدی قرار گرفت.

همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار و ۸۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۹۲۵ هزارمیلیارد تومان رسید. شاخص فرابورس هم با اُفت ۹۰۲ واحدی روی پله ۲۸ هزار و ۶۰ واحدی ایستاد.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز بانک‌ها بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۸۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کهمدا، کسعدی، دامین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های خکار، ولصنم و ما بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های غگلپا، ثباغ و وگستر بیشترین افزایش قیمت و سهام سدیبر، حپارسا و ثرود بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپر، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا وخساپا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، آوند و ثبات بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، کارا و دی در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های دارایکم، افران و وبملت بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها شستا، وبصادر و وتجارت بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

کارا، اراد ۲۴۴، اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کارا، خاور و دی بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا