کد خبر: 24080055329
آسیب اجتماعیجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

قرنطینه امتناع‌کنندگان از تزریق واکسن از اتریش آغاز شد 

ترجمه: محمود نواب مطلق

الکساندر شلنبرگ، صدر اعظم اتریش، با ابراز تأسف از نرخ پایین واکسیناسیون در این کشور و شرم‌آور خواندن آن، دستور داد تمامی افراد بالای ۱۲ سال که واکسن نزده‌اند، قرنطینه شوند. اتریش اولین کشور جهان است که چنین اتفاقی در آن رخ می دهد.

صدر اعظم اتریش دو روز پیش، پس از جلسه با مسئولان نه استانی که میلیون‌ها نفر از افراد بالای ۱۲ سال آنها هنوز واکسن نزده‌اند و جویا شدن نظرات آنان، صدر اعظم اتریش دستور قرنطینه آنها را از نیمه‌شب صادر کرد و گفت همگی موظفند آن را رعایت کنند.

الکساندر شلنبِرگ طی یک کنفرانس خبری در وین گفت: «اوضاع وخیم است. ما این تصمیم را به‌سادگی اتخاذ نکردیم؛ اما با کمال تأسف ضرورت دارد این تصمیم اتخاذ شود. نرخ واکسیناسیون بسیار پایین است و باید برای جلوگیری از گسترش همه‌گیری کرونا آن را افزایش دهیم. از این رو، این اقدامات اجتناب ناپذیر است.»

حدود ۶۵درصد از مردم اتریش تاکنون به طور کامل واکسینه شده‌اند. این نرخ یکی از پایین‌ترین نرخ‌های اروپای غربی در زمینه واکسیناسیون  بر ضد کووید ۱۹محسوب می‌شود. بر اساس این دستور، برای اولین بار درجهان افراد مشمول آن حق ندارند از منزل خارج شوند مگر برای خرید مایحتاج روزانه، ورزش و امور پزشکی.

بنا به دستور صدر اعظم، کنترل نامحسوس در این امر اجرا می شود. ولف گانگموکِشتاین، وزیر بهداشت اتریش، نیز روز یکشنبه ۱۴ نوامبر(۲۳آبان) اعلام کرد ۱۰ روز پس از اجرای این طرح یک ارزیابی از تأثیر آن به عمل می‌آید. او از کسانی که در برابر واکسیناسیون مقاومت می‌کنند، خواست هرچه سریعتر برای این کار اقدام کنند. شبانه باید آن را تصویب کند. در این کشور ۸/۹ میلیون نفری، شنبه، ۱۳ نوامبر(۲۲آبان) ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ به ثبت رسیده است.

منبع‌: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا