کد خبر: 100502134310
جهانروزنامه

قیمت‌های بالاتر آلمانی‌ها را مجبور می‌کند که مصرف مواد غذایی را کاهش دهند

ترجمه: سلیم حیدری

آمار جدید اتحادیه اروپا نشان می دهد که از هر ده نفر در این کشور یک نفر نمی تواند هر روز گوشت، مرغ یا ماهی بخرد.

بر اساس آخرین داده‌های ردیابی شده توسط اداره آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، تعداد بیشتری از آلمانی‌ها در سال ۲۰۲۲ طی یک روز پول کافی برای وعده‌های غذایی شامل گوشت، ماهی، مرغ یا معادل آن ضروریات مورد نیاز برای گیاهخواری را نداشتند.

ارقام جدید که توسط اتاق خبر شرکت آلمانی Redaktionsnetzwerk Deutschland در روز دوشنبه منتشر شد، نشان دهنده افزایش سالانه از ۰.۹ درصد به ۱۱.۴ درصد است. به این معنی که تقریباً ۱۰ میلیون نفر در پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا اغلب فاقد وعده های غذایی مناسب هستند. وقتی در مورد والدین مجرد صحبت می شود این عدد تکان دهنده به ۱۹.۳ درصد می رسد که نسبت به سال قبل ۲.۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

این آمار توسط حزب مخالف Die Linke درخواست شده است. دیتمار بارتش، رهبر این فراکسیون در بوندستاگ (پارلمان)، در اظهار نظر در مورد این ارقام، خواستار تعلیق موقت مالیات بر فروش اقلام ضروری و کنترل قیمت سوپرمارکت توسط دولت شد.

بارتش به نقل از رسانه دولتی دویچه وله گفت: “سوپرمارکت به یک دژ نفوذی تبدیل شده است.” هر چه قیمت بالاتر باشد، سهمیه پاستا با سس گوجه فرنگی بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه کودکان از جمله اقشار آسیب پذیر ویژه هستند که در معرض این مشکل قرار دارند، خواستار اعمال کمک هزینه تضمینی پایه برای کودکان شد.

آلمان، همراه با تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده دست و پنجه نرم می‌کنند که باعث شده مردم هزینه‌های خود را کاهش دهند. در ماه ژوئن (خرداد)، تورم در این کشور دارای اقتصاد پیشرو منطقه یورو در شرایط سالانه به ۶.۴ درصد رسید.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا