کد خبر: 041001114137
اقتصادبازار

قیمت انواع برنج خارجی چقدر است؟

برنج دانه‌بلند پاکستانی را که یکی از گران‌ترین مدل‌های خارجی در بازار محسوب می‌شود، کیلویی ۶۵ هزار می‌فروشند. قیمت برنج تنظیم بازاری تایلندی کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

فرارو نوشت:خرید برنج ایرانی در اولین روزهای زمستان امسال می‌تواند بیشتر از کیلویی ۲۰۰ هزار تومان تمام شود، اما گران‌ترین مدل‌های خارجی را می‌شود کیلویی ۶۵ هزار تومان خرید.

در برخی از خرده‌فروشی‌ها الان قیمت برنج ایرانی صدری زرددم گیلان به ۲۷۰ هزار تومان رسیده و همزمان برنج دانه‌بلند پاکستانی را که یکی از گران‌ترین برنج‌های خارجی بازار است، در کیسه‌های ۱۰ کیلویی ۶۵۰ هزار تومان یعنی کیلویی ۶۵ هزار تومان می‌فروشند.

برنج تنطیم بازاری تایلندی هم که ارزان‌ترین انتخاب به‌حساب می‌آید، در کیسه‌های ۱۰ کیلویی با قیمت ۱۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود و ارزش هر کیلو از آن ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت برنج پاکستانی؛ حداکثر کیلویی ۶۵ هزار

به گزارش فرارو، قیمت برنج پاکستانی سوپرباسماتی هاشمی در کیسه‌های ۱۰ کیلویی ۶۵۰ هزار تومان است.

یعنی خرید هر کیلو از این برنج ۶۵ هزار تومان تمام می‌شود و آن را به یکی از گران‌ترین مدل‌های فعلی موجود در بازار تبدیل می‌کند.

برنج پاکستانی دانه بلند سوپرباسماتی خوشبخت با ارزش هر کیلو ۶۳ هزار تومان و برنج پاکستانی سوپر باسماتی خوشبخت با ارزش هر کیلو ۵۸ هزار تومان، جزو سایر برنج‌های گران‌قیمت پاکستانی در بازار هستند.

اگر این سه مدل را گرانترین برنج‌های پاکستانی فعلی مدنظربگیرم، آنوقت برنج پاکستانی چارلی که در کیسه‌های ۱۰ کیلویی ۲۹۲ هزار تومان یعنی کیلویی ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته میشود، یکی از ارزان‌ترین برنج‌های پاکستانی در خرده‌فروشی‌ها به شمار می‌رود و برنج پاکستانی آریاپریا و برنج پاکستانی دایانا که به‌ترتیب کیلویی ۳۵ هزار و ۵۰۰ و ۳۶ هزار تومان فروخته می‌شوند، جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آیند.

قیمت برنج هندی؛ حداکثر کیلویی ۴۹ هزار

برنج طایفه یکی از گرانترین برنج‌های هندی در بازار است. کیسه‌های پنج کیلویی آن را ۲۴۵ هزار تومان می‌فروشند که باید ارزش هر کیلو از آن را ۴۹ هزار تومان بدانیم.

یکی دیگر از گران‌ترین انواع برنج هندی در بازار است، برنج طبیعت است که در کیسه‌های ۱۰ کیلویی ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

به‌این ترتیب خرید یک کیلو از برنج هندی طبیعت ۴۵ هزار تومان هزینه دارد و اگر سراغ کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج هندی برند لوکس برویم باید تقریبا ۴۰۰ هزار تومان (کیلویی ۴۰ هزار تومان) بپردازیم.

کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج هندی محسن هم تقریبا در همین بازه قیمت یعنی کیلویی ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود و اگر بخواهیم دنبال ارزان‌ترین برنج هندی بازار برویم، احتمالا با کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج هندی تایماز روبرو می‌شویم که کیلویی ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود.

قیمت برنج تایلندی؛ حداقل کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰

برنج تایلندی ارزان‌ترین نوع موجود در بازار است. کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج تایلندی را که به شکل تنظیم‌بازاری عرضه می‌شوند، ۱۲۵ هزار تومان می‌فروشند که به این ترتیب ارزش هر کیلو از آن را باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بدانیم.

البته در و خرده‌فروشی‌ها برنج تایلندی ممکن است با قیمت‌های بیشتری فروخته شود که مثلا برنج تایلندی GTC را در کیسه‌های ۱۰ کیلویی بین ۲۴۵ تا ۲۶۰ هزار تومان می‌فروشند که به این ترتیب ارزش ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی تا ۲۶ هزار تومانی برنج تایلندی GTC نسبت به اغلب مدل‌های پاکستانی و هندی موجود در بازار کمتر است.

قیمت انواع برنج خارجی

برنج برند و نوع برنج قیمت هر کیلو
پاکستانی هاشمی (سوپرباسماتی) ۶۵ هزار تومان
پاکستانی خوشبخت (دانه‌بلند سوپرباسماتی) ۶۳ هزار تومان
پاکستانی خوشبخت (سوپرباسماتی) ۵۸ هزار تومان
هندی طایفه ۴۹ هزار تومان
هندی طبیعت ۴۵ هزار تومان
هندی لوکس ۴۰ هزار تومان
هندی محسن ۴۰ هزار تومان
پاکستانی دایانا ۳۶ هزار تومان
پاکستانی آریاپریا ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان
هندی تایماز ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان
پاکستانی چارلی ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان
تایلندی GTC ۲۶ هزار تومان
تایلندی تنظیم‌بازاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا