کد خبر: 02060197890
اقتصادبازار

قیمت جدید انواع برنج خارجی در بازار | برنج پاکستانی کیلویی چند؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج از واردات ۷۷۰ هزارتن برنج از ابتدای سال خبر داد و گفت: اکنون قیمت هر کیلو برنج هندی ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و پاکستانی ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان است.

به گزارش همشهری آنلاین، مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۷۰ هزار تن برنج وارد شد که ۶۲۳ هزارتن توسط بخش خصوصی و مابقی دولتی وارد شده است.

او قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و پاکستانی ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان اعلام‌کرد.

کشاورز اضافه کرد: طبق آمار متوسط ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی مورد نیاز است و تنها با کاهش قیمت برنج ایرانی، میزان مصرف برنج خارجی کاهش می یابد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: آزادسازی واردات در فصل برداشت در تعادل بازار برنج ایرانی و خارجی و جلوگیری از افزایش قیمت تاثیرگذار است.

آخرین تغییرات قیمت انواع ماست طعم‌دار | ماست سبزیجات ۷۵۰ گرم، ۴۰ هزار تومان

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و برنج پاکستانی ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان بوده که بنابر گفته فعالان بازار تا حدودی افزایش داشته است، در حالیکه انجمن واردکنندگان اذعان می کند بازار برنج در رکود به سر می برد و قیمت تفاوتی نداشته است‌.

بنابر گفته انجمن تولیدکنندگان برنج و تشکل های تولیدی امسال تولید برنج نسبت به سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دارد که با این وجود نیاز واردات حداکثر ۸۰۰ هزارتن خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا