کد خبر: 060802141574
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

قیمت جدید مرغ و گوشت اعلام شد | هر کیلو گوشت گوسفندی داخلی چند؟

با افزایش تولید و واردات مرغ و گوشت بازار این کالاهای اساسی به تعادل رسیده و در دوماه گذشته نوسان قیمت در این محصولات به حداقل رسیده است.

به گزارش همشهری، رشد ۴۰ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی نسبت به ابتدای سال، قیمت مرغ را از شهریور به این سو بی‌تغییر نگه داشته و باعث آرامش در بازار این محصول شده است.

در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ تازه کامل در بازار تهران به طو میانگین ۸۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۷۸ هزار تومان بالاتر است اما در دو ماه گذشته نوسانی نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به ایجاد تعادل و ثبات در بازار مرغ در این زمینه گفت: طی ماه های اخیر ۱۳۰ تا ۱۳۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که همین امر منجر به ثبات قیمت مرغ در بازار شده است.

علی ابراهیمی میزان کنونی تولید را مازاد بر نیاز کشور اعلام کرد و  افزود: با استمرار روند فعلی جوجه ریزی نه تنها کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بلکه پشتیبانی امور دام برای خرید باید وارد میدان شود.

به گفته این مسئول صنفی، نیاز ماهیانه کشور ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی است اما بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی، باید ماهانه ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد که در صورت تحقق این امر تعدادی از مرغداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

در بازار گوشت نیز تداوم واردات و کیفیت بسیار خوب گوشت‌های وارداتی تعادل را به بازار برگردانده و روند ور به رشد قیمت را متوقف کرده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: توزیع گوشت‌های وارداتی منجر به ایجاد تعادل و کاهش قیمت در بازار شده است.

علی اصغر ملکی، قیمت خرید هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را برای مغازه‌دار۴۲۰ هزار تومان عنوان کرد که این گوشت با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی، توزیع گوشت های وارداتی را باعث ثبات در بازار دانست و افزود: علی رغم افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز در فصل زمستان، توزیع گوشت‌های وارداتی منجر به کاهش قیمت و ایجاد تعادل در بازار شده است.

قیمت لاشه گوشت وارداتی در فروشگاه‌ها زنجیره‌ای یا تنظیم بازاری، گوسفندی ۳۱۶ هزار تومان و گوساله ۲۶۵ هزار تومان است.این در حالی است که در قصابی‌های پایتخت هر کیلو گوشت گوسفندی همچنان بین ۴۶۰ تا ۴۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم به کشور وارد می‌شود و بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی این واردات تا پایان امسال برای تنظیم بازار گوشت ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا