کد خبر: 2906992392
بازارها و خدمات مالی

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۲۹

در حالی که دلار تضعیف شده و نگرانی از ترمیم اقتصاد بحران زده جهانی بار دیگر بالا گرفته است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و دومین رشد هفتگی متوالی خود را پشت سر گذاشت.

به نقل از رویترز، در حالی که دلار تضعیف شده و نگرانی از ترمیم اقتصاد بحران زده جهانی بار دیگر بالا گرفته است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و دومین رشد هفتگی متوالی خود را پشت سر گذاشت.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۳۳ درصد رشد به ۱۹۵۰ دلار و ۸۶ سنت رسید. فلز زرد این هفته را با رشد ۰.۶ درصدی به پایان برد. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز هم ۰.۶۳ درصد افزایش داشت و به ۱۹۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.
ادوارد میر تحلیلر موسسه کپیتال مارکتس گفت: «ارزش دلار شاهد افت ۰.۱ درصدی بوده است. به دلیل ادامه روند تضعیف دلار قیمت طلا عملکرد بهتری داشته است… به دلیل اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان و تصویب بسته محرک مالی دیگر در آمریکا در صورت دستیابی به توافقی در واشنگتن ممکن است قیمت طلا باز هم افزایش یابد.»
ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب دیروز شاهد کاهش ۰.۱ درصدی بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه وعده داد که برای یک بازه زمانی طولانی نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ کند. همچنین آمریکا در حال بررسی پیشنهادی در خصوص یک بسته مقابله با کرونای ۱.۵ تریلیون دلاری دیگر است.
سوکی کوپر تحلیلگر استاندارد چارترد در خصوص وضعیت فعلی بازار طلا گفت: «ما معتقدیم کفه ترازو به سمت ریسک های افزایشی سنگین تر است و انتظار داریم قیمت متوسط طلا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۰ دلار و در سال آینده ۲۱۲۵ دلار باشد.»
در سایر بازارهای فلزات گرانبها دیروز با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت پلاتین نیز با ۱.۳ درصد افت به ۹۲۸ دلار و ۵۱ سنت رسید. همچنین قیمت پالادیوم با ۱.۱ درصد رشد به ۲۳۶۰ دلار و ۲۶ سنت رسید.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا