کد خبر: 19129918555
بازارها و خدمات مالیجهان

قیمت جهانی طلا امروز ۱۹ اسفند ۹۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۶۸۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شده تا قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم ۹ ماه اخیر در جلسه قبل اندکی ترمیم شود، قیمت طلا امروز تا حدودی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۶۸۶ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت طلا روز دوشنبه با بیش از یک درصد افت به پایین ترین رقم از ۵ ژوئن یعنی ۱۶۷۶ دلار و ۱۰ سنت رسیده بود.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۶۸۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. جفری هالی تحلیلگر بازار در موسسه اوآندا گفت: «پس از کاهش ۱.۱۵ درصدی قیمت طلا در جلسه قبل دلالان برای خرید طلای ارزان وارد عمل شده اند. ضمن اینکه سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز کاهش یافته و این مسئله سبب رشد نسبی قیمت فلز زرد شده است.»

وی افزود: «به نظر می رسد که رشد قیمت طلا در حدود ۱۷۰۰ دلار متوقف خواهد شد.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز اندکی کاهش داشت و سبب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شد.

تقویت ادامه دار سود اوراق قرضه طی هفته های اخیر سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده است. لاچلان شاو تحلیلگر بانک نشنال استرالیا در این باره گفت: «در شرایط افزایش سود اوراق قرضه، ترمیم رشد اقتصادی، سرعت گرفتن واکسیناسیون و خوش بینی بیشتر سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز رشد، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن کاهش می یابد.»

ارائه بسته های محرک مالی در نقاط مختلف جهان با هدف مهار تبعات زیانبار اقتصادی بحران کرونا سبب شده تا نگرانی ها از افزایش نرخ تورم بالا برود و سرمایه ها به سمت اوراق قرضه سرازیر شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا