کد خبر: 27119915844
بازارها و خدمات مالیجهان

قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ بهمن ۹۹ / اشتها برای خرید طلا زیاد شد

در حالی که به دنبال افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب تضعیف شده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب تضعیف شده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد رشد به ۱۸۲۵ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با ۰.۱۶ درصد رشد به ۱۸۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت فلز پلاتین هم امروز با ۲.۱۴ درصد رشد به ۱۲۸۳ دلار و ۲۵ سنت رسید و بالاترین رقم بیش از ۶ سال گذشته را تجربه کرد. کاهش محدودیت های قرنطینه ای و احتمال افزایش تقاضا برای خرید خودرو سبب بالا رفتن قیمت پلاتین شده است. این فلز گرانبها در ساخت سیستم های کاهش میزان آلایندگی خودروها استقاده فراوانی دارد.

انتظارات تورمی در آمریکا با اندکی افزایش به بالاترین رقم در طی ۶ سال گذشته رسیده است. بالا رفتن انتظارات تورمی سبب افزایش اشتها برای خرید طلا می شود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با گروهی از مقامات محلی از هر دو حزب مطرح آمریکا جلسه گذاشت و تلاش کرد تا کنگره را به سمت تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری اش سوق دهد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری امریکا روز جمعه از وزرای دارایی کشورهای عضو گروه ۷ خواست تا با اقدامات محرک مالی گسترده به ترمیم اقتصاد جهانی و خروج از بحران ناشی از شیوع کرونا کمک کنند.

امروز نرخ برابری ارزش دلار در برابر یورو و پوند انگلیس شاهد کاهش بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا