کد خبر: 21119915390
انرژیجهان

قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ بهمن ۹۹ | برنت ۶۱ دلار و ۱۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۹۱ درصد افزایش به ۶۱ دلار و ۱۱ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ و خوش بینی نسبت به افزایش تقاضا سبب تقویت بازارهای انرژی شده است، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی ۱۳ ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۹۱ درصد افزایش به ۶۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس نیز امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۸۸ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم های خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسیده است.

کاهش بیشتر تولید توسط عربستان در ماه های فوریه و مارس، علاوه بر کاهش تولید اعضای گروه اوپک پلاس سبب شده تا شکاف بین عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی کمتر شود.

سرمایه گذاران همچنان امیدوارند با اثرگذاری واکسن کرونا، میزان تقاضا برای انرژی ترمیم شود. تضعیف دلار نیز سبب شده تا قیمت کالاهای خام از جمله نفت بالا برود.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در شرکت آکسی گفت: «پیشرفت در روند تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا و خوش بینی نسبت به پدیدار شدن تاثیرات توزیع واکسن کرونا در ماه های آینده، در کنار تضعیف ارزش دلار سبب شده تا قیمت نفت شاهد رشد قابل توجهی باشد.»

وی در عین حال هشدار داد که از نظر فنی هم نفت برنت و هم نفت خام آمریکا رشد بیش از حد انتظار را تجربه کرده اند و ممکن است افزایش قیمت ها تا حدودی تعدیل شود.

این تحلیلگر بازار انرژی افزود: «هرچند نگاه من در مورد سطح فعلی قیمت ها تا حدودی محتاطانه است، اما به نظر می رسد که چشم انداز میان مدت و بلندمدت تقاضا مثبت است.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا