کد خبر: 211102151498
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

قیمت خودرو امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۲/ فرمان بازار همچنان در اختیار دلار

قیمت خودرو امروز، شنبه، ۲۱ بهمن ۱۴۰۲، کار خود را بدون تغییر آغاز کرده است. در هفته گذشته تغییرات بازار خودرو هماهنگی بسیاری با نوسانات نرخ ارز داشت و گویی فرمان این بازار به دست دلار افتاده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز شنبه، ۲۱ بهمن ۱۴۰۲، وضعیت آرامی را تجربه می‌کند و تمامی خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته تغییری ندارند.

البته چنین ثبات قیمتی زیر سایه ثبات نرخ ارز در بازار آزاد بوده و در صورتی که دلار از ساعات آینده با نوساناتی همراه باشد، آرامش در بازار خودرو اندکی دور از انتظار به نظر می‌رسد.

با نگاهی به روند قیمت خودرو در هفته گذشته می‌توان متوجه شد که بازار، کار خود را با افزایش نسبی آغاز کرد، اما پس از یک روز اغلب محصولات داخلی و مونتاژی ریزش چشم‌گیری داشتند که این افت قیمت پایدار نبود و با رسیدن به روزهای پایانی هفته، باز هم افزایش قیمت‌ها محسوس بود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی فعلاً تغییری نسبت به هفته پیش ندارند.

کوییک S دنده‌ای که یکی از خودروهای اقتصادی بازار است، طی هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان‌تر شد و در نهایت به قیمت ۳۹۵ میلیون تومان رسید که در حال حاضر هم با این قیمت خرید و فروش می‌شود.

شاهین G لوکس‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود که در انتهای هفته گذشته، ۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر از آغاز هفته معامله می‌شد و از آغاز روند معاملات امروز هم با نرخ ۶۷۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند سورن پلاس بنزینی، یکی از سدان‌های محبوب بازار است که افت قیمت قابل توجهی در هفته پیش تجربه کرد. این خودرو هم اکنون با ۶۷۲ میلیون تومان قابل خریداریست که نسبت به شنبه گذشته ۲۴ میلیون تومان ارزان‌تر است.

دنا پلاس دنده‌ای یکی دیگر از سدان‌های محبوب ایران خودرو هم نوسان مشابهی دارد. این خودرو با افت ۲۵ میلیون تومانی که طی هفته گذشته تجربه کرد هم‌اکنون با قیمت ۷۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودرو در بازار مونتاژی نیز تغییری نسبت به روز گذشته ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری که جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شناخته می‌شود، ۴۰ میلیون تومان ارزان‌تر از شنبه گذشته و با نرخ ۷۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک J4 آپشنال اما برخلاف اکثریت بازار، روند صعودی داشته است. این سدان پرفروش کرمان موتور از ابتدای هفته پیش ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و با ۸۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

چری تیگو ۷IE از کراس‌اوورهای مونتاژی مدیران خودرو به شمار می‌رود که ۴۰ میلیون تومان افت قیمت را طی هفته گذشته به ثبت رساند. این خودرو هم‌اکنون به قیمت یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات محبوب و گران‌قیمت بهمن موتور نیز همانند اغلب مونتاژی‌های بازار، افت قیمت ۴۰ میلیون تومانی داشته و فعلاً روی قیمت دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: این روزها روی عجیب بازاری به چشم می‌خورد که در آن، قیمت خودرو یک هفته نزولی و هفته دیگر، صعودی است؛ اما هم‌چنان خرید و فروش پایین بوده و این تغییرات قیمت تحت تأثیر نوسانات ارزی صورت می‌گیرد.

بازار خودرو فعلاً در رکود به سر می‌برد که هفته آتی هم وضعیت به همین شکل پیش‌بینی می‌شود و می‌توان گفت بازار شب عید علی‌رغم بالا و پایین نسبی قیمت‌ها، مانند سال‌های گذشته داغ و پر التهاب نخواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا