کد خبر: 13119914461
بازار

قیمت خودرو امروز ۱۳ بهمن ۹۹ +جدول

بررسی وضعیت بازار خودروی کشور نشان می دهد که قیمت ها در بازار به یک ثبات رسیده و طبق گفته فعالان بازار، این قیمت‌ها تا شب عید تثبیت خواهد شد و نوسان خاصی رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از کاهش تلاطم در بازار ارز و صرف نظر کردن شورای رقابت از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در ۳ ماه زمستان امسال، قیمت‌ها در بازار خودروی کشور نیز تقریباً به یک ثبات رسیده و تقاضای کاذب جای خود را به خریداران واقعی داده است و آنطور که فعالان بازار خودرو می‌گویند، پیش بینی می‌شود ثبات قیمت‌ها تا پایان سال و اوایل سال آینده پابرجا باشد و نوسان خاصی در قیمت‌ها رخ ندهد.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت پراید ۱۳۱ بین ۹۷ تا ۱۰۳ یا ۱۰۴ میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۱۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۱۷۹ تا ۱۸۲ میلیون تومان، سمند LX نزدیک به ۱۷۲ میلیون تومان و پژو پارس حدود ۱۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته این قیمت‌ها به صورت میانگین بوده و بین ۲ تا ۳ میلیون تومان نوسان قیمتی دارد.

در همین راستا نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفت و گو با مهر اظهار داشت: بازار تقریباً به یک ثباتی رسیده است و مشتریان واقعی که به دنبال خرید خودرو برای پایان سال و شب عید هستند، به بازار آمده اند و می‌توان گفت که در حال حاضر مصرف کننده واقعی برای مصرف شخصی، خودرو می خرد.

وی افزود: با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده و احتمال افزایش یا کاهش قیمت وجود ندارد، در حال حاضر بهترین فرصت برای خرید خودرو است.

کاشانی نسب گفت: کلاً مصرف کننده برای خرید شخصی در بازار است و دلال در بازار حضور ندارد چراکه خودرو تقریباً جذابیت سرمایه‌ای خود را از دست داده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران تاکید کرد: نوسان قیمتی بسیار کم است و می‌توان گفت که قیمت‌ها تقریباً تثبیت شده است و اتفاق خاصی در بازار نخواهد افتاد.

میانگین قیمت برخی از خودروهای پر فروش در بازار به شرح جدول زیر است:

 

خودرو قیمت (۱۳ بهمن ۹۹) قیمت (۲۹ دی ۹۹)
پراید ۱۳۱ ۹۷ تا ۱۰۳ میلیون تومان ۱۰۵ میلیون تومان
تیبا صندوق دار ۱۰۸ تا ۱۱۰ میلیون تومان ۱۲۶ میلیون تومان
تیبا ۲ ۱۲۰ میلیون تومان ۱۲۸ میلیون تومان
ساینا ۱۲۵ میلیون تومان ۱۳۳ میلیون تومان
کوئیک ۱۲۹ تا ۱۳۰ میلیون تومان ۱۳۹ تا ۱۴۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۷۹ تا ۱۸۲ میلیون تومان ۱۸۸ میلیون تومان
سمند LX ۱۷۲ میلیون تومان ۱۷۵ میلیون تومان
پژو پارس ۱۹۵ میلیون تومان ۲۰۰ تا ۲۰۵ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ ۱۷۷ میلیون تومان ۱۸۰ تا ۱۸۲ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۶۸ میلیون تومان ۲۷۴ میلیون تومان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا