کد خبر: 25050042410
اقتصاد

قیمت دام زنده در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو بره نر ۵۵ هزار تومان و نرخ هر کیلو دام سنگین ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام ایام‌محرم نداریم، اظهار کرد: با توجه به محدودیت های کرونا و شرایط اقتصادی، تقاضای چندانی از سوی هیئت های مذهبی برای خرید دام وجود ندارد.

وی از عرضه گسترده دام در میادین خبر داد و گفت: علی رغم عرضه انبوه دام، هیئت های مذهبی و مصرف کنندگان به لحاظ قیمتی از مرغ و گوشت منجمد استفاده می کنند.

پوریان با اشاره به مازاد ۶ میلیون راس دام در کشور بیان کرد: گرچه بخشی از دام تولیدی در بهار و تابستان باید مصرف می شد، اما همچنان تقاضایی برای خرید بره های نر کشتار، نر لاغر و ماده لاغر وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنعت دامپروری در رکود به سر می برد، گفت: برای خروج صنعت دامپروری از بحران فعلی چاره ای جز صادرات محدود وجود ندارد تا فضا برای پروار جدید ایجاد شود.

پوریان ادامه داد: در شرایط فعلی ۱۰ میلیون راس ماده آبستن وجود دارد که در پاییز زایش می کند و به عبارت دیگر پایه تولید کشور در یخش پروار سبک در فصل پاییز است.

وی متوسط قیمت هر کیلو بره نر را ۵۵ هزار تومان و دام سنگین را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان و لاشه گوساله ۱۰۲ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

پوریان در پایان درباره آینده بازار دام در ایام تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: همه ساله از ۲ هفته قبل از ایام تاسوعا و عاشورا خرید برای دام آغاز می شد، اما امسال به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت کرونا تقاضا در بازار پایین است که با این وجود قیمت در بازار نوسان چندانی ندارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا