کد خبر: 121101119356
اقتصادبازار

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جدیدترین قیمت دلار صرافی ملی را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۴۳ هزار و ۶۲۷ ( چهل و سه هزار و ششصد و بیست و هفت تومان) اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۱۹۵ (چهل و سه هزار و صد و نود و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۶۲۷ ( چهل و سه هزار و ششصد و بیست و هفت تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۹۲۵ تومان ( چهل و شش هزار نهصد و بیست و پنج تومان) و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۳۹۴ تومان (چهل و هفت هزار وسیصد و نود و چهار تومان) است.

بازارهای مالی از برجام تاثیر نمی‌‌گیرند

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تاثیرپذیری بازارها از مذاکرات برجام گفت: «وقوع توافق در دو مرحله بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد. مرحله اول تاثیرپذیری قیمت دلار در صورت توافق، مربوط به هیجان اولیه است. در این مرحله ممکن است قیمت‌ها با شدت بیشتری کاهشی شود.»

او ادامه داد: «اما مرحله دوم مربوط به تعادل‌بخشی در قیمت دلار است. این در حالی است که به نظر می‌رسد با امضای برجام، بازارهای مالی کمترین واکنش را نشان دهند.»

این کارشناس بازارهای مالی درباره تاثیر اقدامات نهاد پولی کشور برای ارسال سیگنال‌های کاهشی به بازار ارز خاطرنشان کرد: «آنچه اکنون، بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده، تورم و خروج نقدینگی از کشور است. تا زمانی که فکری برای این موارد نشود و روند تغییر نکند، کاهش قیمت دلار دستوری است.»

طباطبایی گفت: «بازارساز با روش کنترل عرضه و تقاضا، تنها به صورت موقت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند. یکی از عوامل کنترل قیمت دلار در بازار آزاد یا توافقی، ارزپاشی و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی است. این موضوع ارتباطی با روند طبیعی بازار نداشته و ندارد.»

او تاکید کرد: «دولت، قیمت دلار را از ابتدای سال تا کنون با سرکوب قیمت کنترل کرد. اگر شرایط تغییر اساسی داشته باشد، سناریوها نیز تغییر می‌کند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا