کد خبر: 161101119615
اقتصادبازار

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز یکشنبه ۱۶ بهمن از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جدیدترین قیمت دلار صرافی ملی را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۴۳ هزار و ۵۵۸ تومان ( چهل و سه هزار و پانصد و پنجاه و هشت تومان) اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۱۲۷ (چهل و سه هزار و صد و بیست و هفت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۵۵۸ تومان ( چهل و سه هزار و پانصد و پنجاه و هشت تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۸۵۹ تومان ( چهل و شش هزارو هشتصد و پنجاه و نه تومان) و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۳۲۸ تومان (چهل و هفت هزار و سیصد و بیست و هشت تومان) است.

راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا

بر اساس مصوبه اخیر هیات پول و اعتبار، فعالیت مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، از یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه به صورت رسمی در محل بازار متشکل ارز آغاز به کار می‌کند.

دو هفته پس از انتصاب فرزین به عنوان رئیس کل بانک مرکزی، وعده راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا با هدف ساماندهی و توسعه بازار داده شد. این بازار که تحت عنوان ناخدا از فردا شروع به کار می‌کند، قرار است علاوه بر عرضه اسکناس‌های خارجی، برای تامین نیازهای غیربازرگانی مردم، ارز شرکت‌های بازرگانی را نیز تامین کند.

بانک مرکزی برای افراد واجد شرایط جهت تامین ارز از طریق سامانه ناخدا، فهرستی ۳۸ موردی را منتشر کرده و این افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه، ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.

فعالان بازار، در روزهای گذشته صحبت‌های فرزین را درباره دخالت مستقیم و نرخ سازی بانک مرکزی در بازار معاملات ارز آزاد، رسمیت شناختن بازار معاملات ارز آزاد توسط نهاد پولی کشور تعبیر کردند.

اینکه مرکز مبادله ارزی فرزین ، با مرکز مبادلات ارزی سال ۹۱ که در بستر وزارت بازرگانی شکل گرفت چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارد هنوز در ابهام است. مرکز مبادلات ارزی مهر‌ماه سال ۹۱ با هدف جلوگیری از نوسانات شدید نرخ ارز ایجاد شد و در سال ۹۵ نیز با سیاست ارز تک نرخی، بساط آن برچیده شد.

سیگنال بازارهای موازی افزایشی است

افزایش سقف فروش ارز سهمیه‌ای، اقدام برای راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا و افزایش سود بانکی حساب‌های بلند مدت، اقدامات و اخباری بود که بانک مرکزی امید دارد با آنها از رشد شارپی در بازار ارز جلوگیری کند. اما قیمت دلار با وجود تعطیلی نخستین روز از سومین هفته بهمن‌ماه در بازار فردایی به کانال ۴۵ هزار تومانی نزدیک شده است.

از طرفی بازارهای موازی نیز سیگنال افزایش قیمت به تهران می‌دهند. درهم امارات و دلار سلیمانیه رشد محدودی داشتند و خبر سفر وزیر خارجه عراق به آمریکا آلارم رشد به سلیمانیه داد. آمریکا نیز برای قط

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا