کد خبر: 181001115817
اقتصادبازار

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱۸ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار و یورو صرافی ملی امروز یکشنبه ۱۸ دی در بازار اعلام شد.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۳۸ هزار و ۲۰۵ تومان (سی و هشت هزار و دویست و پنج تومان) اعلام شده است.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز ۱۸ دی

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۷ هزار و ۸۲۳ تومان (سی و هفت هزار و هشتصد و بیست و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۳۸ هزار و ۲۰۵ تومان (سی و هشت هزار و دویست و پنج تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۹هزار و ۹۵۳ تومان (سی و نه هزار و نهصد و پنجاه و سه تومان) و قیمت فروش یورو ۴۰ هزار و ۳۵۷ تومان (چهل هزار و سیصد و پنجاه و هفت تومان) است.

قیمت دلار در شروع سومین هفته دی‌ماه با روندی افزایشی باز شد. این اسکناس آمریکایی در روزهای پایانی هفته گذشته با وجود اقدامات نهاد پولی کشور برای کاهش قیمت اما نسبت به سیاست‌های بانک مرکزی ایمن‌ شده و به کاهش تمایل نداشت.

هر چند تغییر رییس بانک مرکزی بستر را برای کاهش قیمت دلار فراهم کرد اما فاکتورهای موثر بر افزایش نرخ ارز همچنان پابرجاست. کارشناسان بازار معتقدند اقتصاد زبان زور و دستور نمی‌فهمد و این باعث شده نزول دلار متوقف شود.

هر چند اثر سیگنال‌های منفی سیاسی به مثابه اهرم فشار بر این بازار عمل ‌می‌کند و می‌تواند دوباره قیمت دلار را به محدوده‌های بالاتر بکشاند، کما اینکه اسکناس آمریکایی پتانسیل همراهی با روند‌های صعودی را نیز دارد.

سیاست بازارساز شکست خورد

قیمت دلار امروز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ با روند صعودی آغاز شد، محدوده ۴۰ هزار تومانی را شکست و حالا روند معاملات فردایی نیز افزایشی است. قیمت دلار در آخرین معامله نقدی بازار معاملات آزاد، ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد و معاملات فردایی این ارز نیز افزایشی است.

امروز دلار هرات، درهم امارات و دلار سلیمانیه نیز سیگنال افزایش قیمت را به بازار تهران داد. دلار هرات وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد و دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۴۱ هزار تومان بسته شد.

این در حالی است که درهم امارات با شروع معاملات امروز، در کانال ۱۱ هزار تومانی به صورت پلکانی در حال گران‌‌شدن است و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۱ هزار و ۲۶۰ تومان معامله شد.فعلا دلار سلیمانیه صدرنشین قیمت بازارهاست.

در طول هفته گذشته ماندگاری قیمت دلار در کانال ۳۹ هزار تومانی، بازار گمانه‌زنی معامله‌گران را داغ کرد. برخی فعالان معتقد بودند اگر قیمت در پایین محدوده ۴۰ هزار تومان بماند، خریداران خرد وارد بازار می‌شوند و این افزایش فروش قیمت را به کانال‌های بالاتر می‌کشاند.

از سوی دیگر برخی فعالان، محدوده فعلی دلار را با توجه به انتظارات تورمی و دخالت‌های بازارساز ماندگار نمی‌دانستند و علاوه بر آن افزایش سطح عرضه نیز معاملات فردایی را به جنب و جوش انداخته بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا