کد خبر: 091101118797
اقتصادبازار

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۹ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز یکشنبه ۹ بهمن از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جدیدترین قیمت دلار صرافی ملی امروز یکشنبه ۹ بهمن اعلام شد.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۴۳ هزار و ۵۶۱ ( چهل و سه هزار و پانصدو شصت و یک تومان) اعلام شد.قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۱۳۰ (چهل و سه هزار و صد و سی تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۵۶۱ ( چهل و سه هزار و پانصدو شصت و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۹۴۵ تومان ( چهل و شش هزار ونهصد و چهل و پنج تومان) و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۴۱۴ تومان (چهل و هفت هزار و چهارصد و چهارده تومان) است.

ثبات ارزی در گرو رفع تحریم‌ها

در همین راستا مجید محمد‌علیزاده کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر کمبود منابع ارزی کشور به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به محدودیت‌ حواله‌های ارزی، مشکلات سویفت و تحریم‌ها با کمبود ذخایر ارزی مواجه هستیم.

زمانی نرخ ارز به ثبات می‌رسد که این کسری ارزی جبران شود و به اندازه و به میزان تقاضای جامعه، عرضه ارز داشته باشیم.»

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که این تعادل برقرار نشود روند افزایشی نرخ ارز ادامه دارد خاطرنشان کرد: «مُسکن‌های موقتی نظیر خبردرمانی، ارائه سیاست‌های پولی، عرضه اوراق و فروش سکه برای ایجاد ثبات در راستای اینکه ترمز افزایش قیمت را بکشند وجود دارد، اما برآیند این است که روند نرخ ارز افزایشی خواهد بود.»

خبردرمانی کم‌هزینه‌ترین راه مدیریت بازار

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه شاید بتوان به مقدار محدود و حتی در قالب دلارهای چمدانی به کشور ارز وارد کرد گفت:«همین محل‌های ورود چمدانی دلار هم شناسایی می‌شود و این مسیرها به مرور مسدود و با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد. لذا بانک مرکزی ناچار است با خبردرمانی به عنوان کم‌هزینه‌ترین راه، تلاطمات بازار ارز را مدیریت کند.»

محمدعلیزاده تاکید کرد: «اثر خبردرمانی حداکثر دو روز است؛ روند افزایشی ادامه خواهد داشت و تارگت‌های قیمت شکسته می‌شود.»

او خطاب به کسانی که دستی در اقتصاد دارند و یا نگران سرمایه‌هایشان هستند گفت: «با توجه به مولفه‌های موجود در اقتصاد و همه گفتمان‌هایی که با بازار تضاد دارد پیش بینی می‌شود که روند دلار افزایشی باشد و احتمالا قیمت‌ سقف‌های جدیدی را فتح خواهد کرد.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا