کد خبر: 19020181303
بازارکشاورزی

قیمت شیرخام ۲ برابر شد

یک منبع آگاه از تصمیم در وزارت جهاد کشاورزی برای ۲ برابر شدن قیمت شیرخام خبر داد که در پی آن افزایش بیش از ۲ برابری قیمت محصولات لبنی قطعی خواهد بود.

اقتصاد آنلاین؛ شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه مورخ ۱۴ تیر ۱۴۰۰ به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی در راستای حمایت از دامداران و پایداری تولید قیمت هر کیلوگرم شیرخام را با ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار، از رقم ۴,۵۰۰ تومان در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۶,۴۰۰ تومان افزایش داد.

همچنین به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۸۰۰ ریال متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت شیرخام اضافه یا کسر خواهد شد.

 یک منبع آگاه به اقتصاد آنلاین خبر داد که، بار دیگر افزایش قیمت شیرخام و در پی آن لبنیات در پیش رو است.

به گفته این منبع آگاه، وزارت جهاد کشاورزی با افزایش دو برابری قیمت خرید شیرخام از دامداران درب دامداری موافقت کرده است.

این منبع آگاه تصریح کرد: افزایش دو برابری قیمت شیر خام منجر به افزایش بیش از دو برابری محصولات لبنی خواهد شد.

بر این اساس، قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران دست کم ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

به نظر می رسد، افزایش قیمت جهانی نهاده‌های وارداتی (ذرت، جو و کنجاله) و همچنین افزایش هزینه‌های پرسنلی، کرایه حمل نهاده‌ها و سایر اقلام هزینه ای در سال جدید به همراه بروز خشکسالی بی سابقه در کشور و تورم سطح عمومی قیمت‌ها و افزایش قابل توجه قیمت مواد علوفه‌ای نسبت به سال قبل، دلایل وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران باشد.

گفتنی است، دولت تصمیم دارد برای کاهش فشار افزایش قیمت کالاهای اساسی بر اقشار کم درآمد کوپن الکترونیکی صادر کند و آنگونه که دیروز رئیس مجلس عنوان کرد یکی از اقلامی که توسط این کوپن به مردم عرضه خواهد شد پنیر است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا