کد خبر: 01100062039
بازارها و خدمات مالی

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه اول دی ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز دوشنبه یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار امروز افزایش داشت و ۱۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۹۰ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۶ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۳۰۴ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۰ ثبت شده است.
قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.
قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان اعلام شد.

محدوده منفی طلا

به گزارش دنیای اقتصاد، پس از افت اونس طلا در شروع معاملات هفته، شاخص دلار در پایین رکورد بالای اخیرش ماند و پس از ضربه‌ای که به برنامه‌های هزینه دموکرات‌ها در واشنگتن وارد آمد، عقب‌نشینی کرد.

دلار ضعیف‌تر، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی جذاب‌تر می‌کند.

به این ترتیب، این فلز گرانبها نوسان افزایشی از خود نشان داد اما در ادامه دادوستد‌های دیروز تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۷۸۶دلار تنزل کرد. به نظر می‌رسد طلا در نقطه ۱۸۱۵دلار دارای مقاومت بسیار شدیدی است.

این نقطه بالاترین قیمت طلا در هفته گذشته به شمار می‌رود که پس از برخورد به آن طلا وارد روند اصلاحی شده و به زیر ۱۸۰۰دلار سقوط کرد.

به نظر می‌رسد، با وارد شدن به فصل تعطیلات شاهد کاهش حجم معاملات باشیم، این درحالی است که قیمت طلا از ابتدای سال میلادی تاکنون ۱۰۰دلار کاهش را تجربه کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا