کد خبر: 280901113353
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۱/ روند احتیاطی سکه

به‌دلیل کاهش نسبی قیمت دلار از صبح امروز به‌نظر می‌آید بازار طلا و سکه روندی محتاطانه‌تری را در پیش گرفته‌اند و سکه امامی افزایش کمی را تجربه کرده است. قیمت انواع سکه یا همسو با سکه امامی هستند و یا فعلا در وضعیتی ثابت به‌سر می‌برند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سکه امروز را با روندی نسبتا افزایشی آغاز کرده و نرخ آن در شروع روز، ۱۸میلیون و ۴۹۹ هزار تومان بوده است.

در بازار تهران و در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا (۱۸ عیار) نیز به یک میلیون و ۷۳۹ هزار تومان رسیده و در تقابل با سکه نوساناتی کاهشی دارد.

تا این لحظه قیمت انواع سکه روندی ثابت داشته است. کاهش ارزش پول ملی، افزایش نرخ دلار و افزایش انتظارات تورمی باعث شده خریداران زیادی به این بازار مهاجرت کنند و به‌طور کلی چشم‌‌انداز سکه افزایشی به‌نظر بیاید.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز امروز ۱۸میلیون و ۴۹۸ هزار تومان قیمت خورده است. این سکه نسبت به دیروز که با نرخ ۱۸میلیون و ۵۴۶ هزار تومان بسته شد، روندی کاهشی و نسبت به نرخ آغازین روز روندی افزایشی داشته است.

حباب سکه امامی اکنون یک میلیون و ۸۲۹ هزار تومان است و نسبت به دیروز روندی کاهشی را پشت سر گذاشته است.

سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی که با نام طرح قدیم هم شناخته می‌شود ۱۸ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان قیمت دارد. سکه بهار آزادی هم نسبت به قیمت پایانی دیروز روندی نزولی را در پیش گرفته است.

قیمت آغازین این نوع سکه در اوایل ساعات معاملاتی امروز ۱۸میلیون و ۲۰۹ هزار تومان و حباب آن یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه

نیم‌سکه امروز ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که نرخ بازگشایی آن هم روی همین قیمت بوده و قیمت حباب آن سه میلیون و ۷۱۹ تومان است.

قیمت ربع سکه

ربع سکه نیز بدون هیچ تغییر مشخصی از بازگشایی، امروز به روند خود ادامه می‌دهد. قیمت فعلی این سکه اکنون ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت حباب آن چهار میلیون و ۸۸۲ هزار تومان است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی نیز مانند نیم‌سکه و ربع‌ سکه از آغاز امروز تغییری نداشته و در حال حاضر چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد. حباب این سکه دو میلیون و ۲۹۷ هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه به‌طور کلی در کشور بستگی به دوعامل اصلی دارد؛ انس طلا و قیمت دلار داخلی. انس طلا به‌نظر می‌آید با کاهش نرخ بهره در آمریکا شیب افزایشی خود را ادامه دهد، اما تاثیری کمتر از قیمت دلار دارد.

از طرف دیگر سفر جاری تیمی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران جهت گفت‌وگو درباره موضوعات حل نشده موجب عقب‌نشینی خریداران در بازار ارز شده و قیمت‌ها مسیری نسبتا کاهشی را در پیش گرفته‌اند.

فعالان بازار می‌گویند این روند احتمالا موقتی است و باوجود ارزپاشی دولت قیمت دلار دوباره افزایش می‌یابد. افزایش قیمت دلار در پایان هفته گذشته نیز با وجود تمایل  سکه به نزول قیمت، آن را  در روندی افزایشی قرار داد و ممکن است همچنان اثر افزایشی خود بر قیمت سکه را حفظ کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا