کد خبر: 090502134163
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیدسته‌بندی نشده

قیمت طلا و سکه امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲/ سکه از دلار خط گرفت

قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت بود و همین مساله سبب شد که قیمت طلا و سکه هم ثابت بماند. پیش بینی‌ها درباره قیمت طلا و سکه چه می‌گوید؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز رفت و برگشتی به کانال ۴۸ هزار تومان داشت. اما در این کانال ماندگار نشد و به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت. قیمت طلا و سکه هم امروز ثابت بود.

قیمت طلا گرمی دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان شد. قیمت سکه امامی به ۲۸ میلیون و ۲۵۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۱۵۰ هزار تومان رشد کرده بود. سکه بهار ازادی هم تقریبا ثابت بود و با قیمت ۲۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

اما قیمت نیم سکه و ربع سکه هیچ تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و اولی با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.

در چند روز گذشته قیمت طلا و سکه مانند دلار ثابت بوده و نوسان خاصی را تجربه نکرده است. قیمت دلار در چند هفته گذشته در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در نوسان بوده است.

در هفته گذشته دلار تا نزدیک ۴۷ هزار تومان هم رفت که این تغییر، تاثیر معناداری بر قیمت سکه گذاشت و سکه امامی به کانال ۲۶ میلیون تومان وارد شد.

اما دلار قیمت از دست داده خود را پس گرفت و مجددا وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد. تلاش کاهشی‌های بازار برای نگه داشتن قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومان فعلا بدون نتیجه مانده و دلار چند روزی است که در این کانال جا خوش کرده است.

معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار بتواند خود را بالای محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان نگه دارد، احتمال افزایش و رسیدن آن به ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان هم وجود دارد و گام بعدی دلار می‌تواند ورود به محدوده قیمتی ۵۰ هزار تومان باشد.

اما اگر دلار مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد، احتمالا به نیمه پایین این کانال می‌رسد و قیمت طلا و سکه را هم کاهشی می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا